Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur mycket tvättar ni?

Skrivet av KE
Vi (oftast jag...) tvättar ca 10 maskiner per vecka. Visst verkar det mycket? Vi är 2 vuxna och 2 barn (snart 2 och 4). Jag har försökt att minska tvättandet men det är omöjligt!
Svar på tråden: Hur mycket tvättar ni?

15-20 maskiner/vecka

Skrivet av  makeba
Fyra barn och två vuxna... hund
 

4-5 maskiner /vecka

Skrivet av  J m P & G
kan det komma upp i om det slaskigt väder... :) Vi är två vuxna och två barn 2½ resp 11 mån.
 

Runt sju maskiner

Skrivet av  Annika60
Vi är fem pers. Det här är då oräknat lakanstvätt som vi inte tvättar varje vecka.
 

3-7

Skrivet av  Miko
beror på ork och lust.
Ibland 1 ibland 15, hatar att vika tvätt (jo, jag vet, starkt ord men så är det!).
 

Gissningsvis ca 7 i veckan

Skrivet av  Signe
2 vuxna, 3 barn och 1 hund
 

runt fem kanske

Skrivet av  Anne
Vi är två vuxna, ett litet barn och hund.
Tvättar väldigt lite faktiskt, har inte så mycket att tvätta plus att vi har massor och åter massor av kläder allihop!
 

Jag kör i snitt

Skrivet av  Ida & Toritrollet
en maskin om dagen så det blir kring 7 maskiner/vecka.
Vi är jag, maken och dottern på 16mån (samt två stora hundar som producerar ett gäng handdukar när de badas).
 

2 maskiner varannan vecka och 4-6 varannan vecka!

Skrivet av  Sara m. Viggo
Ena veckan tvättar vi bara nödvändigheter dvs underkläder + sonens kläder. Andra veckan tvättar vi all tvätt vi har + sängkläder, handdukar osv.

Hade vi haft egen maskin hade vi spritt ut det mer.
 

2-4 maskiner

Skrivet av  ÅsaL
Två utekatter, två vuxna, en kladdig 1,5 åring....
JAg sparar till stortvättar
 

Vad det varierar mycket!

Skrivet av  KE
Vad olika mycket tvätt vi verkar producera. Jag ska verkligen fortsätta att försöka minska tvätten, av miljöskäl. Det borde ju funka :-)
 

ca..

Skrivet av  Tina
..4 maskiner, ibland lite mer.
Vi är 2 vuxna och ett barn..
 

3-5 msk/v, 2 vuxna+2 barn IMT

Skrivet av  Sara m 2 och bäsen i magen
f
 

Vi är två vuxna och en baby

Skrivet av  Pallas
Vi tvättar kring fyra maskiner i månaden,
 

Alltså, jag är alldeles förbryllad nu

Skrivet av  Pallas
Är vi äckliga lortgrisar (vi har inte så mycket kläder) eller vad gör ni med er tvätt?

Vi har väl en klar fördel av klimatet här i Californien, dessutom ser vi alltid till att ha fulla maskiner eftersom vattnet är dyrbart här. Dessutom kostar det en dollar per maskin vilket vi får betala med kreditkortet i tvättstugan. Kanske det gör att vi verkligen ser till att vara effektiva?

I gengäld får jag 4 maskiner tvättade och törra på 1,5 timme. Tvättstugan är så gott som alltid ledig och den ligger 15 m från vår ytterdörr. Känns rätt bekvämt.
 

men

Skrivet av  Mia
hur räcker trosor och sånt till?!
 

7 par har man väl?

Skrivet av  Lena m.3 funderar
Eller..? *funderar över om jag har ovanligt många med mina 43 par* :-)) Fyra maskiner i månaden är ju en maskin i veckan...och nog får man plats med sju kallingar, 7 par trosor och några tröjor och lite babykläder...i en maskin..om man nu inte byter alla kläder varenda dag..
 

Jag har 40 par

Skrivet av  Pallas
Det räcker och blir över på en månad.
 

Större maskiner?

Skrivet av  Ullen61
Ofta är ju maskinerna i tvättstugor betydligt större än hemma-maskinerna. I våran tvättstuga är maskinerna 5 resp. 10 kg, vi kör ca 20-25 kg tvätt i veckan (men då har vi en sängvätare också), vilket i vår tvättstuga är 4 maskiner men med en hemmamaskin på 3 kg skulle det bli 7-8 maskiner. Vi fyller också maskinerna väl, men bara lakanen (vi tvättar de vuxnas lakan varannan vecka, barnens varannan vecka) blir ju 5 kg i veckan, d.v.s. 2 "hemmamaskiner".
 

Här tvättas det!

Skrivet av  mumsan1965
Jag kör MINST 2 maskiner om dagen och då består familjen av en nojjig mamma, en pappa och två grabbar på 3 och 13 år. Det byts sängkläder, badlakan, handdukar och underkläder ofta...

Våra utgifter vad det gäller el- och vattenkostnader är höga...
 

2 vuxna+ 2 barn tvättar varannan dag.imt

Skrivet av  !
s
 

Olika, men...

Skrivet av  gabbiz med Alvin
en bra vecka tvättar jag kanske tre maskiner, en mindre bra vecka sju maskiner. Vi har tvättmaskin i lägenheten, men ingen tvättstuga i lägenheten, så våra torkmöjligheter är begränsade. Jag hänger på en torkställning i hallen, så det kan bara bli en maskin om dagen. Vi är två vuxna och en liten dagiskille som faktiskt inte smutsar ner sig särskilt mycket.
 

2 vuxna, 1 barn tvättar 1 mskn/dag *imt*

Skrivet av  Miranda
.
 

Minst 20 maskiner

Skrivet av  Kademlia
per vecka och det räcker inte. Just nu två vuxna och 4 "barn": 10, 12, 18 och 25 år gamla. De två äldsta flyttar snart.
 

Artiklar från Familjeliv