Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

fråga om diva!

Skrivet av minna
provar nu min diva och den sitter bekvämt. läser dock nedan att piggen skall sticka ut. jag trycker inte in den säskilt långt men den glider ju upp när jag rör på mig. säkert fem centimeter in om inte mer. Inga problem att få ut den dock. pressar på med magen bara. är det ok?
mitt problem är att den läcker faktiskt. har nyligen satt in en kopparspiral och mensen har typ fyrdubblats i mängd. i går och idag har jag fått tömma divan minst varannan timme annars läcker den. och då är den verkligen full. Måste spola toaletten två gånger för att det inte skall ligga blod kvar i den. någon annan som har samma problem?
Svar på tråden: fråga om diva!

Nej

Skrivet av  Siv m. David 03
det är inga problem att divan åker upp några cm, så länge du inte har problem att få ut den. DEt är väl meningen att piggen inte ska sticka ut, den ska vara strax innanför slidmyningen. Men _att_ den åker upp kan vara orsaken till att den läcker...

Min snurrar jag något varv och den sitter kvar ganska långt ner (har ingen pigg alls kvar och jag känner den vid slidmynningen) och läcker gör den inte.

Å andra sidan har jag inte så riklig mens som du, nu med p-piller i alla fall. Det räcker att jag tömmer två gånger per dygn, visserligen är den lite mer än halvfull då men den läcker inte ...

Hoppas din mensmängd minskar, så det kan fungera bättre. Annars finns väl receptfria tabletter att köpa på Apoteket som minskar mensmängden, Cyklo-F tror jag de heter. Kanske värt att prova?
 

att spola

Skrivet av  maria65a
Ja, jag får spola två gånger men det beror på att dom flesta toaletter idag är snålspolande och att det lägger sig som en klump på botten. Detta får jag göra oavsett hur mycket/lite koppen innehåller. Prova med att lägga lite dubbelvikt papper i toastolen innan du tömmer koppen och häll innehållet på pappret!
 

Min sticker inte ut alls, det är

Skrivet av  Christine
ju jätteobekvämt! För in den långt så att det inte ska kännas som en tampong på rymmen.
Har du kopparspiral är ju risken tyvärr stor att du kommer fortsätta blöda stora mängder, jag gjorde det och slutade för att jag inte stod ut. Be om cyklo-f eller be läkaren skriva ut cyklokapron om det inte ger med sig.
 

Artiklar från Familjeliv