Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Om tvättande, igen

Skrivet av Birgitta, since 1997
Periodvis har jag kört uppåt 20 maskiner tvätt i veckan här hemma. Min dotter har enures, vilket innebär att hon kissar i sängen 1-2 gånger per natt när hon inte medicinerar. Det ger minst en maskin lakanstvätt per dag, plus att täcken och bäddmadrass behöver tvättas någon gång i veckan för att inte stinka. Därtill all den "normala" tvätten, jag själv vill ju också ha rena lakan ibland...

Som regel finns det orsaker till att man tvättar mycket, för ingen tycker väl att det är nåt nöje precis... Eller?
Svar på tråden: Om tvättande, igen

Nej..

Skrivet av  Ika
Något nöje är det inte :) Och vad glad jag blev då jag läste längre ner om att fler än vi i vår familj som lagrar tvätten i en fötölj i vardagsrummet..
 

Precis

Skrivet av  Sara med 98+02
och är man en person som svettas väldigt mycket eller har inkontinensbesvär eller liknande så vill man kanske byta kläder oftare än andra för att bespara sig själv och omvärlden lukten…

Sen funderar jag på om alternativet att tvätta mer sällan tack vare att man köper mer kläder är särskilt miljövänligt och resurssnålt? Verkligen? ;o/

 

Med fulla maskiner, möjövänligt tvättmedel...

Skrivet av  Birgitta, since 1997
... och energisnål tvättmaskin så tror nog jag att det är bättre på lång sikt att tvätta mer än att köpa mer kläder.
 

Jo

Skrivet av  Velma
Jag tycker det är avslappnande och trevligt att tvätta, men hade förmodligen inte tyckt det om jag var tvungen att tvätta 20 maskiner i veckan...
Här blir det högst 4 maskiner/vecka de veckor jag har sonen
 

Tillägg

Skrivet av  Velma
Jag är så underlig att jag tom stryker sängkläderna ibland *S*
 

Även jag

Skrivet av  Ida & Toritrollet
stryker sängkläderna, men av den enkla anledningen att annars ryms de inte i förvaringsutrymmena..
 

Om du vill slippa...

Skrivet av  Angie72 - Lucas 29/9-04
...att tvätta bäddmadrassen åtminstone, kanske du kan testa plastad frotté. Blir inte lika jobbigt att tvätta, men det kanske du testat.

Har visserligen inget med vad ni från början pratade om (tror jag), men ville bara nämna det.

Har folk klagat på hur ofta ni tvättar? Varför då, om jag får fråga? *börjar kika lite längre ner i forumet*
 

Åh jag tycker om att tvätta

Skrivet av  Mamma Erik
Även om det finns gånger då jag inte gör det, så är det för det mesta jättekul. Jag tillhör också dom som manglar eller stryker sängkläder, stryker de flesta kläderna och trivs med det.

Jag kör nog 5 maskiner i veckan om det inte är lakan med, lakanen tar nog två maskiner extra (ingen egen tvättmaskin, utan en bra gemensam), vi är två vuxna och ett barn
 

Artiklar från Familjeliv