Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Preventivmedelsstrul (ganska känslig fråga)

Skrivet av Heidi
Jag har bestämt mej för att hålla upp med mina p-piller ett tag. Jag får fruktansvärda humörsvängningar. Jag skulle tycka de var väldigt skönt att kunna förlita sig på kondom tills vidare. Problemet är bara att jag kommer ihåg vår 3 TRE samlag med kondom i början av vårt förhållande som gräsliga, prassliga och skaviga! Frågan är om någon har eller har haft kondom som preventivmedel med en kille som har "apparat" av modell mindre OCH tyckt att det fungerat bra? Jag vet inte om det var hela orsaken men bra var det inte i alla fall!
Svar på tråden: Preventivmedelsstrul (ganska känslig fråga)

Kolla sortimentet...

Skrivet av  Helena
... och köp kondomer modell mindre, det finns väl? Kanske silikon i stället för latex. Och använd glidmedel (det är ju en höjdare oavsett vad man hittar på:-)

Annars kan du tänka nytt och prova ut ett pessar. Helt "naken" känsla, inte alls bökigare än kondom:-)
 

Min sambo har modell mindre...

Skrivet av  
och han gör som så att kondomen även får täcka pungen....inte veck och skrynklor längre för vår del.
 

Skojar du?

Skrivet av  Heidi
IMT
 

Nej, varför....

Skrivet av  
skulle jag göra det?
Ta och läs lite sexspalter så ser du att man kan få det till svar från sexologer till och med......
 

det kanske låter...

Skrivet av  
väldigt kul och konstigt men det funkar...och det är ju huvudsaken :-)
 

Förlåt jag menade

Skrivet av  Heidi
inte att det var konstigt har bara aldrig hört det. Men kanske en korkad fråga: den sitter väl inte tajtare för det? Kan du tipsa om någon sort?

 

alternativ

Skrivet av  saan med mathilda 0308 & mini bf 0504
har tyvärr inget bra förslag på kondomer. jag har tyvärr aldrig lyckats ha bra sex med kondom med ngon man oavsett storlek. jag brukar använda pessar i stället. de känns inte och påverkar inte kroppen men skyddar ändå mot graviditet.
 

Läste ett svar från en gynekolog

Skrivet av  Christine
i en tidning (minns inte vilken dock) att man inte ska göra små uppehåll här och där med p-piller, det skadar kroppen mer och det tar ett tag att komma i fas med hormoner etc. Desstuom ökar risken för blodpropp då den är störst de första tre månaderna i början av p-pillerbruk.

Bara en tanke...
 

Skaffa ett pessar!

Skrivet av  Birgitta, since 1997
Gå och prova ut ett pessar i stället, funkar mycket bättre än kådisar och har som extra plusfaktor att man kan ha sex vid mens utan att det blir blodbad i sängen.
 

Artiklar från Familjeliv