Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag HATAR fotboll!

Skrivet av Charlotte med sessorna
Jag är så less på sport överhuvudtaget. Min sambo tittar på sport precis hela tiden. Det är alltid sport på någon kanal. Annars är det på text-tv. Han går på fotbollsmatcher. Spelar fotboll i en klubb. Det är bara fotboll, fotboll, fotboll!!!! Han var tom och spelade i en nattcup i natt och kom hem halv 2! Jag spyyyr!
Svar på tråden: Jag HATAR fotboll!

Tyvärr bara att leva med

Skrivet av  Eva
Han var väl sådan redan när ni träffades, eller hur?

Men jag förstår känslan, fast för min del var det tvärtom - jag är sportintresserad och mitt ex kunde inte förstå detta och med hjälp av psykning (suckar och stön, kollade jag så kom han och bytte kanal etc) tvingade han mig att avstå...

Nu har jag i alla fall en man som jag kan dela intresset med!
 

Som sagt

Skrivet av  Protan
man får lära sig att leva med det. Jag har stått ut med en sportfåne i 20 år nu. Men han är rätt så söt mellan matcherna.......
 

Men så hemskt är det väl inte?

Skrivet av  Lena_O
Jag tycker det är toppen med en idrottsintresserad sambo. Det är nyttigt för både tjejerna och mig.

Följ med och titta på en match någongång. Det är riktigt medryckande. Inte alls som att titta på tv.

Jag idrottar inte själv just nu, och är väl mellanintresserad. Så jag kan förstå min sambos passion, och även din mans för fotboll.

Om du istället börjar intressera dig för fotboll, börja hänga med, läsa sportsidorna och gå på matcher. Så blir det lättare att stå ut med. Kanske blir du själv biten och börjar spela?
 

Jag ÄLSKAR fotboll! :)

Skrivet av  Daggis
Både sambon och jag är idrottsintresserade och det stannar inte bara vid fotboll heller... (Tror ingen annan skulle stå ut med nån av oss så det är väl tur att vi funnit varann *s*)
Vi slukar all sport, nu i januari är det ju både handboll och Australian Open i tennis :)
Vi kollar tennis, fotboll, hockey, handboll. Syrran spelar innebandy i elitserien så hennes lag brukar vi följa med på bortamatcher när det passar. Formel 1 är en favorit! Det är sköna söndagar det, två timmar med värstingmotorer :)
Egentligen kollar vi nog den mesta sporten. (Även snooker/biljard även om jag inte räknar det som en riktig sport. Har lärt mig det intresset av killen som spelar själv... Numera jag oxå!)

Vi är nog inte som alla andra...:)
 

Artiklar från Familjeliv