Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ONT vid ÄL efter två barn?

Skrivet av Lea
Hej!

MIn men startade den 17/12 och nu idag har jag ONT på båda sidoran, växelvis ungefär i navelhöjd.

Jag har aldrig haft så ont vid ÄL (som jag antar att det är).

Är detta vanligt?

Jag känner mig svullen också.

Har ni ont vid ÄL?

Jag får ta ett par Alvedon., tror jag.
Svar på tråden: ONT vid ÄL efter två barn?

Jag har

Skrivet av  Ylva
för min del mer ont vid ägglossningen än vid själva mensen.
Jag vet inte om det blev nån skillnad sen jag fick barn, men jag vet att jag blev medveten om det då, kanske beroende på att man innan inte tänkte så mycket på var man befann sig i menscykeln.
 

Efter första barnet...

Skrivet av  Margut med 4:an i magen
... så visste jag _precis_ när jag hade ÄL eftersom jag då fick fruktansvärt ont i magen - som kraftig mensvärk.
Innan dess hade jag aldrig känt av ÄL över huvud taget.

Precis som Ylva så har jag ondare vid ÄL än vid mens. Fast det är ju inte något problem just nu - kommer inte ha varken det ena eller det andra på ett tag... *s*
 

Ja - ONT!!

Skrivet av  Camelia
Jag har också rejält ont vid ÄL och får ta värktabletter. Som tur är så varar det inte mer än någon timme.
För mig började det i 28-årsåldern utan någon särskild orsak, bara ett par år efter att min svåra PMS slutat att tortera mig. Man har roligt nästan jämt när man är en hormonstinn tjej... :-(
 

jag började känna ägglossning..

Skrivet av  Lena m.3
..efter att jag fött barn, vissa månader har jag mer ont då än vid mensen. Innan jag fick barn kände jag aldrig av ägglossningen.
 

ja innan jag fick barn

Skrivet av  NillaN
kännde jag inte av de, nu efter 2 barn får jag med ta alvedon vid ÄL, för jag får ont. sen 2 v senare alvedon igen för mensvärkar ;(
 

Så blev det efter första barnet...

Skrivet av  Superwoman
...för mig också.

Mensvärken blev avsevärt lindrigare vilket ju var trevligt men å andra sidan har jag fasansfullt ont vid ÄL. Men det brukar gå över på ett dygn eller kortare, och tar man rejält med värktabletter så kan man leva med eländet :-)
 

Jag sitter

Skrivet av  Flis
med precis samma grej, just nu?! Jag har ett barn och vi planerar för ett till, därför har jag just slutat med p-pillerna. Men sedan nyårsafton, och det har bara blivit värre, så har jag fruktansvärt i "nedre" magen. Det är "tungt" och gör väldigt ont när jag sätter mig ner. Jag skulle tro att det är ägglossningen som spökar (det passar i tiden), men nu börjar jag tvivla, det gör så förtvivlat ont! Jag har ringt VC men de har inte ringt tillbaka ännu. Jag har aldrig haft varken mensont eller ont vid ägglosning förr. Hoppas att du snart mår bättre!
 

Mer ont för varje barn

Skrivet av  Marie
Jag har 4 barn och känner av ägglossningen mer för varje barn. Jag blir också svullen som en ballong. Jättejobbigt, jag har mycket mer ont vid ägglossning än vid mens.
Det är skönt att läsa att det verkar finnas fler som har det så!
 

Jag hadde aldrig

Skrivet av  olivias mamma med info*
problem innan min dotter kom,men nu har jag alltid jätte ont! det är nor rätt vanligt!
 

Artiklar från Familjeliv