Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag är så orolig!!!!! Är det nån som är här nu???

Skrivet av Anne
Min dotter slog runt med sin gungstol kl 20.30. skrek en liten stund och sen var det bra. somnade vid 22.00. har kollat reflexer, allt väl än så länge. Ska vara uppe så länge jag orkar. Är så orolig! tänker på hjärnblödningar, coma, hjärnskador, döden- är så rädd att en jävla sketen gungstol ska förstöra våra liv. Gungstolen åkte ut från balkongen...hatar den!
Har så ont imagen nu! Är det nån som har nåt klokt, lugnande, tröstande, råd, vad sjutton som helst?
jag är sjukligt orolig för allt, jag vet...
Svar på tråden: Jag är så orolig!!!!! Är det nån som är här nu???

ta

Skrivet av  Qanna
det lugnt, det är säkert ingen fara med din tjej. Om du känner dig orolig tycker jag du ska väcka henne och kolla att hon vaknar och att hon mår bra. Är du _riktigt_ orolig kan du ju göra det ett par gånger.
Såg det ut som om hon gjorde illa huvudet?
Kramis, vet hur man känner när barnen gör illa sig sådär
 

hon smällde ju i så det dånade...

Skrivet av  Anne
när hon landade på det kala golvet, en decimeter utanför den tjocka mattan....jo hon har en lång skråma-bula längs bakhuvudet. Jag har killat under fötterna flera gånger och hon rycker på tårna. Det skulle räcka enligt sjukupplysningen....men hon verkade inte ha ont efteråt eftersom hon blev som vanligt fort.
 

Inte säker...

Skrivet av  HelenaE
...men tror bulor och blåmärken är positiva på så vis att de är tecken på att skadan är ytlig och inte inre.
 

lite på sjukvårdsupplysningen!

Skrivet av  Miss Lane
Är ingen expert på området men sa sjukvårdsupplysningen att det skulle räcka att du kittlade hennes tår och så kan du nog lita på dem. Om din dotter dessutom verkar som vanligt och inte mår illa, om du försöker väcka henne lite är det nog ingen fara.
Vet precis hur skärrad man blir men ta det lugnt barn tål mer än man tror!
 

Artiklar från Familjeliv