Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Med tanke på hur många som opererar brösten

Skrivet av Mergnu
för sin egen skull - för att må bra så slås man ju av tanken hur många fler deprimerade kvinnor det måste funnit "förr" - innan bröstoperationernas tid.
Svar på tråden: Med tanke på hur många som opererar brösten

O konstigt nog

Skrivet av  ThoGa
finns det fler deprimerade idag än det någonsin gjort tidigare. Dessutom pekar flera undersökningar(jag säger "pekar" för kliniska sudier är det lite si o så med gällande bröstop. kvinnor)på att kvinnor med implantat är överepresenterade bland deprimerade.
 

hahaha *imt*

Skrivet av  anna
=)
 

säger som anna

Skrivet av  Linda o Kevin 040312
hahaha...tror du på det själv? :-)
 

Japp, det gör jag

Skrivet av  ThoGa
står tom inne på qvinna.info. Sedan är det bara at söka på depressioner och bröstoperationer så komemr du få upp många länkar. Men det har du väl inte gjort med tanke på att du finner kopplingen skrattretande. Själv tycker jag det är djupt tragiskt att det inte forskas mer på kvinnor o plastokoperationer. Är vi några försöksdjur?
 

Nä, men allvarligt talat,

Skrivet av  anna
så är ju inte de kvinnorna deprimerade på grund av att de har gjort en bröstförstoring! Kanske kan det vara så att de var deppade innan, och trodde att det skulle hjälpa med en förstoring, men så gjorde det inte det. Inte är de deppade på grund av att de har gjort det iallafall.
 

Anna

Skrivet av  ThoGa
har du missat det faktum att så fort man stoppar in ett främmande föremål i kroppen så reagerar kroppen på det? Det är ett kännt fenomen men det talas väldigt tyst om det när det gäller bröstimplantat. Din tes stämemr nog i en del fall, det är väl tom ganska troligt att det förekommer.
 

Anna

Skrivet av  Mergnu
dels kanske det är som ThoGa skrev men är det inte illa nog om det är så att deprimerade kvinnor tror att de ska bli lyckligare av en opertion och inte blir det. tror nog det är få som blivit "lyckliga" av operationen
 

ja, jag tror

Skrivet av  anna
att det är vanligt att kvinnor är deppade och tror att det hjälper. men jag tror fortfarande inte att kvinnor blir depr. för att de har gjort en förstoring. Hm, har det gjorts likadana undersökningar för de som har stoppat in hakimplantat?
=)
 

Men de tär ju det jag säger

Skrivet av  ThoGa
att det inte gjorts specifika studier på skönhetsimplantat. Att man har en städnigt pågående asvstötningprocess i kroppen är väl ändå ganska sjävlklart när man stoppar in en främmande kropp. Det finns studier gjorda på hur kroppen reagerar på transplantioner, spikar, konstgjorde höftleder o liknande. Men det är väl ganska troligt att anta att kroppen reagerar liknande vid en skönhetsoperation.
 

Eh...

Skrivet av  anna
Jag har inte missat att kroppen reagerar på att man stoppar in något, det kallas kapselbildning när det gäller bröstförstoringar bl. a.
Jag tycker inte att det är tragiskt att man inte forskar mer på kvinnor o plastikoperationer, tycker att det finns viktigare saker att forska om. Naturligtvis finns det ju de som ångrar sig efteråt och kanske inte mår bra. Det var inte meningen att hoppa på dig, alla har ju rätt till sin åsikt. Ha det bra!
 

Den enda jag känner personligen

Skrivet av  Tycker synd om henne!!
som funderar på plastikoperation är också den mest deprimerade och självmordsbenägna person jag har hört talas om.
 

Samma tanke

Skrivet av  Ej opat brösten
kan man ju applicera på andra fenomen. Tex med tanke på att kvinnor röstar i riksdagsvalet - för sin egen skull - för att må bra, så slås man ju av tanken hur många fler deprimerade kvinnor det måste funnits förr - innan kvinnan fick rösträtt.
Eller, med tanke på att kvinnan har en egen yrkeskarriär, egna pengar, inte står under förmynderskap under mannen,
eller varför inte, med tanke på att kvinnan sminkar sig, köper modekläder, går på massage, solarium, åker på semester ja det går att applicera på nästan allt.
Förresten vet vi inte hur deprimerade kvinnor var förr.
 

Artiklar från Familjeliv