Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

När kan man göra bröstförst efter amning?

Skrivet av Väntar!!
Hej Alla ni som vet!
Hur länge måste man har slutat amma innan man kan göra bröstförstorings op?? Ska man tänka på något innan man gör det? Vilken klinik rekomenderas om man bor i Sthlm.? Är jätte tacksam för svar & rekomendationer & tips.
Kramis till er som delar med er!!
Svar på tråden: När kan man göra bröstförst efter amning?

6 månader...

Skrivet av  sanna
..tror jag. Iallafall inte mer. Men det gäller väl att brösten blivit normal storlek igen och slutat läcka. Jag har inte förstorat men därimot gjort ett lyft och det gjordes 7 månader efter avslutad ammning.
Det du ska tänka på är ju att man kan få väldigt fula ärr. Och ta reda på alla risker som kan medfölja en op. Vad du ska fylla brösten med osv.
Nu används ofta invändiga stygn vid op för att det ska bli så snygga ärr som möjligt. Men det man inte tänker på är att "tyvär" så finns det rätt så många som inte tål dom stygnen. Att kroppen vägrar ta upp stygnen och istället spottar ut dom.(det hände mig) Då får man sitta med pincett och plocka och lägga om variga sår. Annars så kan man få en infektion. Har man otur då så får man väldigt fula ärr. Jag är jätte glad att jag har bra läk kött men jag kommer ju alltid att ha synliga ärr. Men värt varenda krona :0) Jag är super nöjd.
 

Du bör vänta minst 6 mån,

Skrivet av  Betsy
efter avslutad ammning.
 

Artiklar från Familjeliv