Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bröstreducering -

Skrivet av 75-H kupa
Skall göra en landstingsbetald bröstförminskning i vår och känner mig lite osäker. kommer jag få ett lika bra resultat som om jag betalade för det?
Är det vanligt att det blir väldigt fult eller är det bara skrönor och skrämselpropaganda. ungf hur länge kan jag räkna med att ha riktigt ont?
Vart har ni fått era op gjorda?
Svar på tråden: Bröstreducering -

Hej

Skrivet av  Anna
Jag fick min reducering via landstinget, men jag opererade på en privatklinik i sthlm. En klinik som utför sånna operationer för landstinget.
Inga köer eller liknande, var kanon. :)

Så jag vet ju inte hur det är att bli opererad på ett "vanligt" sjukhus.

Opererades från F-kupa å skulle till Stor C, men de blev visst liten D-kupa, men jag är nöjd ändå.
 

Var i sthlm?

Skrivet av  75H
Jag ska göra min på plastikkirurgiskakliniken på söder i sthlm. Var du där?
Tack för ditt svar.
 

jo

Skrivet av  Anna ( testar VV )
jag var där =)
 

Jag tror inte att

Skrivet av  71:an Nika
du behöver vara rädd för att de gör ett sämre jobb för att landstinget betalar. Gör kliniken en massa dåliga jobb, så lär de bli av med rätten att få patienter via landstinget ( tror jag iallafall )
De ska inte göra någon skillnad på vem som betalar operationen.
 

Tack för svar....

Skrivet av  75H
jo du har ju helt rätt i ditt resonemang.
Jag kände liksom bara att får de ordenligt betalt är de mer måna om att göra ett bra jobb.
Det kommer säkert att gå bra... hoppas jag!
 

Jag är jättenöjd.......

Skrivet av  Malin
Jag gjorde en bröst förminskning AUG.2003 och jag är suuuper nöjd.
Jag fick min op. betald av landstinget och jag gick från 85dd till 85c (ibland c).
Efteråt hade jag ganska ont i kanske max en vecka,bröstvårtorna kommer jag ihåg var väldigt ömma lite längre.
Kirurgen som opererade mig sydde alllt invändigt, därför (tror jag) är mina ärr väldigt fina,det stora (under bröstet) syns lite men inget som stör.

Du får kanske vara tejpad på ärren(då blir dom ännu snyggare) men fråga kirurgen om det.
Jag sov med bh på mig i kanske 2-3 veckor efter op ,det var ganska skönt och ha det stödet.
Hoppas du blir lika nöjd som jag är.
Har du fler frågor så svarar jag gärna på fler.

P.S Jag gjorde min op i Simrishamn.
Var skulle du göra din????
 

Planerad op i sthlm

Skrivet av  75H
På plastikkirurgiska kliniken.
Jag är helt plötsligt jättenervös men samtidgt har jag ju längtat så länge efter att få göra det här och jag behöver det verkligen!

Tack för svar!
 

Artiklar från Familjeliv