Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*pust*

Skrivet av Nettan
ännu en dag till ända...eller snart ialla fall...
Hämtade min skrutta på fritids kl 13, det första jag såg var att hon var ute o sprang utan ytterkläder på sig.*morr* Sa till henne naturligtvis även om jag vet att det rinner ut från andra örat lika fort, ingen mening att säga till personal för den enda som var där var en orutinerad vikarie som såg helt förstörd ut.
Hur smart är det då av skolan? Att sätta in vikarie till ett barn som min dotter??? Snacka om att hon blev överkörd.Min fröken behöver ju fast personal,fasta rutiner o någon som vågar o orkar säga till henne. Usch,jag är inte alls nöjd med skolan.Resultatet var att jag hade en enormt uppvarvad dotter med mig hem o att gå o handla med henne då hon är på det humöret är en mardröm.Hon springer o hoppar o klättrar på hyllor, springer in i folk för att hon inte har ro att se var hon springer,sen vrålar hon till dem "se dig för!" De i sin tur tittar surt på mig o tycker nog att jag skulle ha bättre ordning på min unge.... Men hur 17 ska man hinna vara med varje sekund när man dessutom har tre till att se efter????? Sen när man kommer hem så är hon grinig vilket naturligtvis lillebror får sota för,så länge leken roar henne går det bra men så fort hon tröttnat så klappar hon till honom som inte förstår varför hon blev arg....
Bläääää....Just nu känns diagnosdagen väldigt avlägsen o jag fasar för att de kanske skulle säga att de inte kan/vill sätta diagnos....för utan diagnos så gör inte skolan ett smack åt hennes problem.:(
Jaja...ville bara skriva av mig lite...passar på när hon för en gångs skull sitter någorlunda stilla o tittar på TV....
Ha en trevlig helg allihopa
Svar på tråden: *pust*

Leva med vikarier...

Skrivet av  Wild
phuu jag instämmer i din pust för jag vet hur min pojks två första skolår var. Vi hade mycket vikarier pga. utbränd ordinare personal. Olika vikariera olika dagar och ingen struktur. Ofta också mycket unga personer som vikkade. De blev ju fullständigt överkörda av sådana som min son och hans jämlikar. Jättejobbigt för alla naturligtvis, men jag tycker ändå att du ska prata med skolan. Betona vikten av att åtminstone försöka få en och samma person som återkommer i klassen när det behövs vik. Eller att hon får gå in i ennan klass (kanske en åldersgrupp över henne själv) när ordinare lärare är sjuk. Så löste vi det i åsk. 2 för min son och det funkade hyfsat.

När var det ni skulle till BUP på utvärderingssamtal? Det börjar närma sig nu eller?
 

Ja,jag ska prata med skolan

Skrivet av  Nettan
men kände igår att det inte var nån vits att ta upp det med vikarien.Ska plocka ordinarie personal på det här på måndag.Så här får det inte vara!Jag ska tillbaka till neuropsyk-barnhabiliteringen den 7/11 så det är inte sååååå långt kvar även om det känns så just nu.:)
Sen känns det lite meningslöst att prata med skolan för de tar ju inte hennes problematik på allvar utan viftar bort mig som om det bara skulle vara inbillning från min sida.:( Kanske skulle låta dem ta hand om henne dygnet runt i några veckor så skulle de inte vifta bort mig efter det...*s*
 

Artiklar från Familjeliv