Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Andrea, Susanna.....

Skrivet av Chris
Hej
Har pratat med eyeq konsumentkontakt igen, läk har inte ringt än men de lovade att han skulle göra det. De sa att om man ger både eyeq och Glandin25 samtidigt kan det bli för mycket av GLA. Den stora mängden GLA konkurrerar ut EPA istället. Deras rekommendation var att sluta med Glandin25 och fortsätta med eyeq och de var säkra att läk kommer att säga samma sak.
Återkommer med mer info snart!


Kram


Svar på tråden: Andrea, Susanna.....

Jag kan tänka mig att det

Skrivet av  Andrea
kan vara så för folk i allmänhet. Men frågan är om det är så för barn med ADHD. Den här blandningen har ju Tore Duvner rekommenderat och han borde ju vara bäst insatt, eftersom han själv har forskat om det. Sedan kan jag tänka mig att det kan variera. Du kan ju prova utan GLA. Men till att börja med skulle jag lite mest på T.Duvners rekommendation. Funkar det inte så provar jag mig fram också.
 

Intressant!

Skrivet av  Susanna
Tack Chris! Du får gärna återkomma med mer info när du får kontakt med läkaren. Nu är det ju dock så att det funkar alldeles utmärkt för oss med eye-Q + Glandin, så jag vågar ju naturligtvis inte ändra någonting, men det skadar ju inte att få veta mer!

Fast man bör ju också betänka att eye-Q:s konsumentkontakt knappast har tillåtelse att säga något annat än att eye-Q är bra och att preparatet förstås skall tas ensamt, de vill väl inte rekommendera något annat företags produkter...
Men som sagt, inte vill man ta en överdos av EPA! ;-)

En liten sak bara: Jag är inte så säker på att man får nämna personers namn på nätet, jag tror att det strider mot personuppgiftslagen - PUL. Jag tänker då på läkaren vars namn har nämnts i samband med detta. Tipset kommer ju ursprungligen från mig och jag har aldrig skrivit ut hans namn på nätet, jag tycker nämligen att det känns lite fel. Det är möjligt att det blir mer trovärdigt när källan anges, men för hans integritets skull vore jag tacksam om vi kunde hålla hans namn utanför.
Vill inte verka otrevlig, känner det bara så...

Hälsningar Susanna
 

Förlåt, Susanna

Skrivet av  Andrea
Jag tänkte att det skulle vara okej, för att jag har inte bara hört det ifrån dig, utan från fler nu under tiden (vad som gäller dosern). Och så är ju läkare som forskar om det här inte privatpersoner i det här sammanhanget, tycker jag. Han sa själv en gång på en föreläsning att det är bra om kunskapen sprids (om jag nu inte har satt det i fel sammanhang, men jag kände att han nog skulle tycka att det är okej.)
 

Jamen dåså... :o) *imt*

Skrivet av  Susanna
...
 

Artiklar från Familjeliv