Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*aaarghhh*

Skrivet av Wild
Hu....har lust att bara illvråla och få ur mig en massa inneboende frustration!!!

Prinsen är skruvad, alltså uppskruvad. Som om han vore en duracellkanin som bara går och går och går. Pratar oupphörligt, långa ramsor, ofta innehållande orden kiss/bajs/snopp osv. När man säger till honom skriker han tillbaka, med gäll röst att "jag har inte gjort något"
Stumpan blir lika uppskruvad hon, för i hennes ögon är Prinsen i det här läget bara rolig. Alltså han är inte bråkig i sig, bara så speedad. Hon skrattar och är tacksam publik, vilket gör att batterierna aldrig tar slut min duracellkanin!
Jag blir till slut hel förbannad, när en hel eftermiddag har gått i tålamodets tecken. Prinsen har idag också satt sig över regler och struntat i vad jag säger, oavsett om det är tandborstning eller vad det är. Och då vet jag att det är dags att dra åt tumskruvarna igen. Usch.

Dessutom har jag en stor irritation på jobbet just nu med en kollega som är/beter sig under all kritik. Känns som om jag inte får ro någonstans.

Fast...snart sover de...de små gosiga ungarna (för de är de allt trots allt!) och jag kan krypa upp i soffan och lägga huvudet imakens knä!

En ny dag imorgon, eller?
Svar på tråden: *aaarghhh*

Jo, det är en ny dag i morgon

Skrivet av  ingela
och visst har vi fått lära oss att tålamod är en gudagåva.

Vila ditt huvud i makens knä och hämta ny energi.

Ibland har tanken som "Kommer jag att skratta åt det här om 5 år? och om jag själv svarar ja på den frågan. Hjälpt mig att inte låta det ta så djupt in i mig, om du förstår vad jag menar.

 

Ja...ny dagar

Skrivet av  Wild
kommer ju varje dag. Och imorse gick det kanonfint hemma.
När åker ni till Thailand, det börjar dra ihop sig eller? *aviiiis*
 

På söndag!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrivet av  ingela
Men lite skakis också känns det. Flyg i 12 timmar med en dotter som verkligen kan göra väsen av sig om det inte går som hon vill. Sonen går inte av för hackor han heller om han sätter den sidan till. Du har det själv längre upp. Oljud från både den ena och den andra ände/an.

Det blev så när vi skulle ta sprutorna. Dottern var väl förberedd (pratat om det sedan i höstas). Inga problem när det så är hennes tur tvärvägrar hon och häver ur sig en hel det okvändningsord. Jag (förutom att vilja sjunka genom golvet) så försöker jag muta mig till att hon ska gå med, men nej då, lägger sig på britsen och gapar och skriker. Sköterskan tittar först förvånad och frågar mig sedan om hon ska sticka i alla fall och jag säger JA, varpå hon säger med mycket barsk röst till dottern att du får skrika hur mycket du vill jag sticker dig ändå men om du sparkar mig blir jag riktigt arg. Dottern ändrar sig och mer kvider och gnyr!? Så man vet aldrig. Maken och jag har bestämt med farmor och farfar att om hon tvärvägrar att sätta sig på planet så hämtar de henne.

Men om allt går bra och jag tror och hoppas det så efter de 12 timmarna så blir det sol och bad och jag ser verkligen fram emot det. Egentligen så skulle alla föräldrar (ja, ja, ja och barn) få åka iväg på en semester som de verkligen längtar till.

Hoppas du får sova i natt.
 

Artiklar från Familjeliv