Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ack ja.....

Skrivet av Andrea
Man tror man är i en Action-Komedi ibland - hemma. Igår blev min dotter (7) arg för att brorsan (8) fick hjälp med sin (läs-)läxa och hon skulle sitta bredvid och skriva sin skrivläxa. Så plötsligt ställde hon sig på en stol, nära brorsan, och pruttade honom rakt i ansiktet.

Vi lyckades ju i och för sig trösta honom, han var både arg och skrattade ändå. Men sedan fick lillasyster upp i varv och när vår äldste (15) försökte stoppa henne, så kastade hon en vitlökspress och ett tungt stearinljus efter honom. Som tur var så missade hon. Action-Komedi, eller hur?
Svar på tråden: Ack ja.....

Låter nästan

Skrivet av  Nettan
som den cirkus som kan bli här hemma också....
Dagarna med bokstavsbarn blir ju ialla fall aldrig långtråkiga...*s*
 

Hola-bandola! :-)

Skrivet av  Wild

Vad är det där för grej med att liksom prutta på varann? Det gör nämligen Prinsen också ibland. Och rapar - ordentligt äckligt - när han ska visa att han känner sig orättvist behandlad. Och slutar inte heller när man ber om det, när man blir arg osv. Bara fortsätter, antagligen i syfte att provocera.

Ibland funderar jag på om han är så "förståndig" att han medvetet provocerar, eller om han "bara är sån"? Liksom bara inte kan sluta?

Idag har vi också haft lite cirkus här, det är så speedat just nu och så mycket höga illtjut, gälla skrik, forcerat prat att jag blir alldeles slut i min stackars skalle. Sover dessutom fortfarande jättedåligt. Usch!
 

Fullmåne kanske

Skrivet av  ingela
Jag skämtar bara. Mitt huvud känns också ganska fullt av skrik, prutarljud, brumljud, knäpp-med-tungan-i-gummen ljud, småtjut, stortjut, svordomar och sånt som hör till.

Jag har gått till en terapeut pga av min utmattningsdepression och när jag berättar för henne om hur min vardag kan te sig och har tett sig ganska ofta detta år jag gått hos henne, så säger hon just att jag lever i en actionfilm. Vi skojar om det och tur är att man faktiskt kan göra det emellanåt.

 

Prutt o raaaaap!

Skrivet av  Elizebeth
Joo det känner vi igen med vår kille 8 år snart. Han gör oxså sånt i sådana situationer om han i just det lilla ögonblick som egentligen gäller att han e arg och frustrerad. Han har ju som jag skrivit innan kissat i lillebrors säng när han varit arg.Det går nog över phuu .mvh Elizebeth
 

Artiklar från Familjeliv