Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

??

Skrivet av Linda
Har en 10 årig son som precis har genomgått en neuropsyk.undersökn. men har ej fått svar ännu.Jag är bara så trött,vet inte hur länge till jag orkar med dessa dagliga utbrott från sonen.
Svar på tråden: ??

Känner med dig

Skrivet av  marib
just nu (ta i trä) är min 11åring inne i en relativt lugn period men utbrotten kommer snart igen.
Och man orkar för att man helt enkelt inte har något val.
Personligen lever jag från dag till dag det skulle vara outhärdigt att bara se en hel rad av utbrott fram till den dag han flyttar hemifrån.
Skickar lite cyber styrka *kram*
 

Visst är det jobbigt

Skrivet av  ingela
har du någon så ni får hjälp med det här? Jag menar om ni går och pratar med någon på BUP eller så? Kanske kan du få lite avlastning av någon så att du kan göra något som du tycker är roligt.

Och det är såsom marib skriver, på något sätt så orkar man och att det är viktigt att ta en dag i taget.

Sänder dig lite energipuffar.
 

Jo då.... långt

Skrivet av  Linda
vi får avlastning 2ggr/v av svärmor och svägerska(underbara människor)samt helgkollo var 3dje helg,har precis börjat där.Vi har haft kontakt med socialen sen han var 6 år (han blir 11 i sommar)men vi har haft "problem" sen han var ca 4.Nu har han två systrar 3 & 2år.Daligen skriker han könsord både till oss och systrarna
 

Det här är jättejobbigt

Skrivet av  ingela
för er det förstår jag men det är viktigt att du inte tar åt dig av hans utbrott.

Det är oerhört svårt att inte låta det gå rakt in i hjärtat när de skriker av sig, jag vet. Lurvan har gjort samma sak. Det har blivit mycket bättre nu, men är inte helt borta.

Själv har jag haft hjälp av att upprepa ett mantra - det är bara ord, det är bara ord - om och om igen, tyst för mig själv, när Lurvan var som värst.

Jag har också tagit upp det med henne när det funnits tillfälle för det även om det kan ha varit veckor efteråt, hur ledsen jag blir och frågat henne hur hon känner sig efteråt. Från början svarade hon att hon kände inget, men efterhand så har hon sagt att det inte är meningen men att de bara kommer flygande i hennes huvud. Vi har hittat alternativord och det funkar ibland, ibland inte.

men försök ta en dag i taget, eller en förmiddag i taget och försök, försök hitta vad som varit bra, försök hitta minsta smula om du tycker att det bara är negativt och sätt allt ljus på den, om du kan och har ork. Om du förstår vad jag menar.

Sänder återigen orka-lite-till-energi-puffar

 

Artiklar från Familjeliv