Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Andrea hur har det gått

Skrivet av ingela
för dig och din grabb?

Har ni kommit fram till något eller håller han fortfarande på och vill ingenting?

Du behöver inte svara givetvis om du känner att jag tränger mig på.
Svar på tråden: Andrea hur har det gått

Ingen fara

Skrivet av  Andrea
Det är fortfarande jobbigt. Han har anpassad studiegång, 3 dagar praktik i veckan. Vi skjutsar honom till praktiken, så att han inte försvinner på vägen. På dem två dagarna i skolan gör han inte mycket heller. Förhoppningsvis så fixar han några betyg trots allt, hoppas jag.

Om en vecka ska han flyga till Irland till sin pappa. Lite lugn och ro hemma ; ))))). Han pratade igår i telefon med sin pappa och hörde att dennes bror är i Irak. Hade jag inte tänkt på - han är ju yrkessoldat och amerikansk medborgare. Det borde dock inte oroa sonen allt för mycket, han känner ju inte honom.

Har tyvärr trubbel på jobbet. Just nu kommer allt på en gång. `: ((((

Andrea
 

Skickar lite energi

Skrivet av  ingela
till dig och många kramar. Så bra att ni skjutsar honom. Han kanske behöver den där extrahjälpen just nu. Och så skönt att du har lite ledighet i sikte.

Jobbproblem är inget roligt, men du ska se att det blir bättre nu. Jag hoppas i alla fall det.

Kram på dig och din familj
 

Tack

Skrivet av  Andrea
Det är nog tyvärr så att man inte riktigt orkar med jobbet när det är så mycket hemma. Men det är en ond spiral, för ungarna i skolan tål inte när fröken inte orkar. ; (
 

Allt på en gång...

Skrivet av  Wild
Varför är det så jämt? Att det mesta händer på en gång att man inte kan få det lite utportionerat?

Inte för att jag har med det att göra, men jag trodde att pappan bodde tillsammans med er? Det har verkat så på tidigare inlägg.

Inte så kul att ha släktningar borta i kriget och det är nog säkert lite oroande.

HOppas det löser sig snart på ditt jobb.

 

Wild

Skrivet av  Andrea
Hans biologiske pappa bor på Irland. Min man är hans styvpappa. Och på den fronten blir det också en himla massa konflikter just nu. Suck...
 

*Kramar om*

Skrivet av  Wild
Kan tänka mig att det blir svårt och konfliktfyllt! Tusan också! :-/

Försök nu att göra en massa Andrea-saker veckan han är på Irland. Ta hand om dig själv och vila lite. Försök rensa hjärnan från konflikter och njut en stund utan något som helst dåligt samvete.
 

Tack Wild : )

Skrivet av  Andrea
Ska hoppas att gubben inte är sur, även utan sonens provokationer.
 

Artiklar från Familjeliv