Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Eye Q eller Efalex nån som använder det

Skrivet av Ledsen Mamma
kan ni i så fall berätta varför och hur barnet har förendrats sen den började äta nån av läkemedlena?? Funderar på att börja ge min son nån av dom, vill höra lite från er vad ni tycker och hur ni upplever medecinen.

Min son är väldigt aktiv och har svårt att hänga med på lektioner. Han har ett fruktansvärt humör och blir lätt agresiv. Han har konsentretion svårigheter och svårt att ta till sig vad man säger åt honom. Vi har gjort massor av utredningar men dom hittar inget fel..utan han är bara överenergisk. Dom har testat för AD/HD och Aspengren mm men inget passar in på honom. Tänkte då på att dom här medecinerna kanske kunde hjälpa honom. Han är jätte go och jätte duktig på vissa ämnen bl Matte. han är en klippa när det gäller motorik. Men inte själva språket,svenska.

Kram
Svar på tråden: Eye Q eller Efalex nån som använder det

Vi provade första gången

Skrivet av  marib
när LillaMonstret var ca sju år, det var hans ordinarie doktor som tyckte det kunde vara värt ett försök. Jag trodde inte på det (skeptiker av naturen) men gav det en chans, det tog några veckor och sonen var som förvandlad.
Han lyssnade plötsligt på vad man sa, fick en annan ro i kroppen lyckades koncentrera sig längre stunder.
Trodde fortfarande inte på det och tog bort det över sommaren, på bara nån dag var vi tillbaka i gamla hjulspår, så när hösten närmade sig köpte jag en ny laddning men den fick aldrig samma effekt som den första gången.
Han åt Zoloft i många år med gott resultat men dosen hade ökats på så vi skulle prova något nytt.
Under tiden vi tog bort Zoloften var vardagen vedervärdig så i ren desperation provade vi Efalex igen, fick samma bra effekt som första gången så vi körde på.
I somras började han äta Concerta och första tiden var hemsk, han bar sig åt som om han hade PMS hela tiden, stingslig till tusen.
Hade tagit bort E under den här tiden för att kunna se Concertans effekt, nu kompletterade vi med den och det blev lugnare än på länge.
Har funderingar på att prova med Eye Q istället men.. ja jag vet inte om jag vågar *fegis*
 

Eye-Q

Skrivet av  solsken
Hej!

Vi har nu använt Eye-Q i över ett halvår med jättebra resultat, ett lugnare barn med jämnare humör.
Det som skiljer de båda produkterna åt är att Eye-Q innehåller mer EPA än DHA och enligt senaste rön så är det just EPA som de här barnen behöver.
Varför många med Efalex märker en just avtagande effekt efter ett halvår är just pga att den har en annorlunda sammansättning.
Du kan gå in på medicallink.se och sen vidare på egenvård och läsa mer om fettsyror, jätteintressant.

Lycka till!
 

Artiklar från Familjeliv