Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

9 dagar av 10

Skrivet av Wondergirl
Jag har en dotter på två år. Hon är sprudlande glad, vansinnigt arg, timmeslånga utbrott varvat med skratt. Hon kan inte sitta still, hon kan inte pussla, hon har kunskapen men inte ro att vara still. Hon går från det ena till det andra till det tredje. Hon är väldigt mammig och klängig, Mycket svartsjuk, svartsjukan började redan som nyfödd varje gång storebror satt hos mig.

Hon målar köksgolvet, häller ut mjöl, öppnar frys och kylskåp.
Hon är mycket påhittig. Hon klättrade långt innan hon kunde gå, hon gick ganska så sent 15 månader.

Hon har även en lillebror på 6 månader, jag är hemma med alla tre. Och hon är nästan den enda som hörs och märks. Har jag bara storebror och lillebror hemma är det nästan som jag vore barnfri.

Jag vet inte hur många gånger jag har gråtit och undrat vad det är för fel på henne alternativt vad det är för fel på mig.

Och så kommer det en dag utan alla utbrott, när hon är glad, går att samarbeta med och så får jag så dåligt samvete för att jag tvivlat på henne.
Men 9 dagar av 10 så vill jag nästan kasta ut henne, jag har inte tid till nåt annat än henne. Hon har ingen diagnos eller så.
Svar på tråden: 9 dagar av 10

Känner igen mig!

Skrivet av  Christopher
Inte minst passusen om att när barnet med diagnos inte är hemma känns det som om man inte hade några barn hemma alls, genom att allting blir så makalöst ENKELT plötsligt!
 

känner igen

Skrivet av  malin.k
mewn min son ahr ingen bokstavsdiagnos han är autismspektrumstörning han är snart 4 år fast har försenad utveckling på ca 1½ år han är precis som din dotter just nu
 

Autismspektrum störning?

Skrivet av  Wondergirl
Vad är det?
 

denna diagnos

Skrivet av  malin.k
sätter de när de inte kan sätta exakt vad de har inom autism spektrat dvs
 

Artiklar från Familjeliv