Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

bokstavsbarn?

Skrivet av Wanda
Vilka barn är dessa? Har det något med språkinlärningen?
Svar på tråden: bokstavsbarn?

Snackinfot

Skrivet av  marib
som jag kopierat här

Har du små eller stora barn med DAMP, ADHD, Asperger eller någon annan så kallad ”bokstavsdiagnos”? Här kan du prata med andra föräldrar i samma situation.

Berättar kortfattat, det handlar således om neurologiska funktionshinder
 

...eller miljöbetingade störningar, marib!

Skrivet av  Haqvin
Ev. fortsättning under "Diskutera diagnoser".
 

Hur exakt menar du då?

Skrivet av  8-barnsmamma
Det ska bli intressant att få höra lite om hur vår son(om han nu HAR tex ADD,eller ej)skulle ha fått sitt lite annorlunda beteende.Jag menar annorlunda än sina sju syskons.De har alla samma föräldrar och uppväxtmiljö i en helt vanlig,normal familj.

Han har varit "speciell" ända sedan småbarnsåren.
 

Först och främst, ...

Skrivet av  Haqvin
...8-barnsmamma, så tillåter inte reglerna för den här sidan att jag går närmare in på dina frågor – här. Den här gången är jag dessutom för trött för att göra den långa utläggning som krävs för att besvara dina frågor. Svar finns dock, och jag har lämnat dem ett flertal gånger tidigare i diskussioner med andra på den här sidan och under "Diskutera diagnoser". (Känner du för att söka, så finns kommentarer till alla dina "motbevis" i de arkiverade sidorna.)
 

Haqvin

Skrivet av  .
Om du inte bör skriva härinne bör du väl inte heller gå in och ge småhintar som leder direkt till denna diskussion?!
 

Vad synd att du inte vill svara!

Skrivet av  8-barnsmamma
Jag har nämligen inte vetat om _denna_ sida tidigare,utan är rätt ny här.
Därför har jag inte läst dina tidigare inlägg om just detta.Har sett nåt du skrivit om annat,på Diskutera Diagnoser.Där hade du kanske kunnat skriva,om det inte går härinne.

Jag har ingen aning om var jag då ska börja leta,det kan ju vara väldigt långt tillbaka?

Synd som sagt,hade bara velat ha en "kort" beskrivning,om det nu hade gått att sammanfatta det kort.
 

Det finns inget i snackreglerna som förbjuder

Skrivet av  Marie *snackvärd*
hänvisningar till andra sidor.
Däremot så är Haqvins rubrik i gråzonen.
Men som han mycket riktigt påpekar så har vi orsakssamband under Hälsa/Diskutera diagnoser.
8-barnsmamma prova att söka på Haqvin med sökfunktionen så hittar du nog det mesta.
 

Är min rubrik...

Skrivet av  Haqvin
..."i gråzonen", Marie, så gäller nog samma sak maribs påstående om "neurologiska funktionshinder". Enligt rådande överenskommelse med redax har var och en rätt att svara på ställda frågor. Fortsatt diskussion om diagnoser, orsaker osv. skall däremot överföras till "Diskutera diagnoser".
 

Det är riktigt

Skrivet av  Marie *snackvärd*
men att det ligger i gråzonen innebär inte att det är mot snackreglerna, vilket jag också påpekade.
För mig så slutar den här tråden här.
 

Amen! (imt)

Skrivet av  Haqvin
 

H måste ha sista ordet! (imt)

Skrivet av  Lisa
.
 

Nu gjorde du ett övertramp!

Skrivet av  Bittan
Du som brukar va så snabb att kommentera härinne när nya "läsare/skrivare" inte känner till snackreglerna.
Håll dina syrliga kommentarer på diskutera diagnoser tack
 

Inte alls, Bittan!

Skrivet av  Haqvin
Det var ingen "syrlig kommentar", utan helt enkelt MITT svar på Wandas fråga och maribs svar - helt i enlighet med de regler redax har satt upp för sidan. För fortsatt diskussion i ämnet hänvisade jag - också i enlighet med redax instruktioner - till "Diskutera diagnoser".

Är du missnöjd med instruktionerna för sidan får du vända dig till redax för att begära ändringar.
 

Artiklar från Familjeliv