Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Det är inte lätt.....

Skrivet av Andrea
Hej alla,

livet är inte lätt eller hur? Sitter hemma, utmattad igen. Orkar inte jobba på ett tag tror jag...Har varit hemma i en vecka och väntar på att vårdcentralen ska ringa tillbaka för att jag ska få en läkartid. Man får inte komma dit före man har varit hemma i en vecka. Det känns lite nervöst. Men vad ska läkaren göra? Måste ju sjukskriva mig. Jag orkar ju inte.

Sonen blir inte bättre. Det börjar bli problem med personlig hygien, inte att tala om soptippen som ska föreställa hans rum. Men där städade jag igår. Det är inte lätt att få honom att ens låta MIG städa där. Inte att tala om att han ska göra det själv. Men nu ska jag ta och ringa soc. idag....

Och sedan... berättade ju här för en, två veckor sedan om min nya kärlek som drog sig tillbaka när jag trodde att allt var bra... Men han har repat sig igen. ; ) Det är inte lätt, han är väldigt "relationsskadad". Så, jag har peppat honom så mycket nu att han vågar träffa mig igen....(på ett neutralt ställe, för att undvika alla frestelser). Han är sååå rädd. Det är uppenbarligen inte jag som har avskräckt honom - han har uppenbarligen för höga krav på sig själv. Men även om man är präst, man är ju bara människa. Eller hur? Han förstår inte hur jag orkar ha så mycket tålamod med all hans krångel. Det låter lustigt eller hur? Jag som är så otålig, med min ADHD. Men det här är nån av dem finaste människorna som jag nånsin träffat. Vilket val har man? SKulle inte drömma om att släppa honom igen, om jag kan förhindra det. Men... jag sover inte på nätterna och det är bara för mycket känslor på alla områden..... svårt att orka med det. Skulle behöva knocka ut mig med Valium i några dagar bara, för att sova och varva ner......

Hälsningar

Andrea (som fortfarande inte ger upp ; ))
Svar på tråden: Det är inte lätt.....

Önskar det fanns påfyllning

Skrivet av  marib
på ork.
För i så fall skulle jag skicka en jätteflaska till dig.
Kan väl tyvärr inte göra mera än skicka en jättekram och hoppas du orkar lite till, och att du får den hjälp ni så väl behöver.
 

Tack

Skrivet av  Andrea
i alla fall. Även om det inte finns. ; )
 

Lite dunderhonung

Skrivet av  Idalina
kanske skulle göra susen, men jag har ingen.
Skickar en stark, stark kram!

PS: Skulle gärna glida in i valium-dimman, jag med, tänk att få soooova!
 

Tack till dig

Skrivet av  Andrea
också....
 

Andrea, håller tummarna

Skrivet av  anna
för dig att det ska bli nånting bra med din nya relation. Vi mammor med barn som har det jobbigt behöver såna ljuspunkter. Själv hittade jag en ny kärlek för två år sen drygt och jag är jättelycklig, men han tvekade också en period. Jag tror att jag på köpet blev en mycket bättre morsa också!!!
 

Artiklar från Familjeliv