Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tänk att man

Skrivet av Trollungens mamma som är såå GLAD
Kan få må så här gott.

Sedan några dagar tillbaka så har Trollungen (7 år och har DAMP) varit så "normal". (Och hur hemskt var det inte att uttrycka sig så?!) Hon är precis som "vem som helst", snudd på. Inga större raseriutbrott, inga större slag på lillasyster, inte så extremt tjatig, tjatig, tjatig. Jag och maken känner oss inte totalt "uppätna".

Jag funderar och funderar vad denna vändning kan bero på? Och samtidigt så njuter jag så enormt. I dag var nästan hela familjen och våran älskade vovve ute i skogen och grillade korv. Utan att vara precis ituslitna och sönderpratade/tjatade utav Trollungen efter skogsturen.

Döm också om våran förvåning var stor när vi kom hem och Trollungen INTE la i en extraväxel utan satte sig med TV-spel med sina syskon och sedan pysslade lite för sig själv BREDVID sin lillasyster och UTAN att retas eller slå henne.
Jag kände att det var så lugnt hemma att jag "vågade" lämna maken själv med barnen och la mig i ett välbehövligt varmt skumbad. Jag låste in mig i snudd på 1 1/2 timme... Jag tror knappt det är sant. Känslan är gudomlig. Detta ska jag suga på läääänge.... Den är så Underbar!

Men ändock, vad kan ha tagit denna vändning funderar jag? Eller är det kanske bara en period så är det som vanligt sedan igen!? Jag vet inte men jag njuter i alla fall just nu för stunden. Kanske har det varit en extra jobbig höst för Trollungen både i skolan och kanske även hemma? Hon har flera ggr sagt att det är så jobbigt i skolan, hon verkar verkligen få stålsätta sig för att lyckas hålla ihop sig. Läxorna hemma har varit en pina mellan varven hon har fullständigt skrikit rakt ut av vrede utav att behöva göra dem osv.

Jag vet inte riktigt. Men just nu så bara ÄR jag och det är så ljuvligt.

Stora Kramar till er alla, det är så skönt att ni finns.
Svar på tråden: Tänk att man

Å så härligt det låter..

Skrivet av  no1wildcat
..Passa på att njuta-och ladda batterierna=)Det är viktigt att man tar rätt på de stunderna när de kommer och att man _bara är_...
Här hemma är det precis tvärtom,bara läääängtar till vardagen så barnen kommer i gängor igen=0/De bråkar från de gått upp tills de ska lägga sig-skulle behöva den där 1½ timmen i badet känner jag *S*
PippiLotta var iväg till stödfamiljen sönd.kväll-onsdagkväll så vi hann hämta oss lite efter julen och Lilleman hann få lite tid oxå.Han ticsar väldigt mycket just nu så det känns som om han behöver ännu mer tid än vanligt och hans humör ska vi inte prata om=0/
Ha en God Fortsättning och hoppas lugnet varar för er!
 

Det har varit

Skrivet av  Trollungens mamma
fortsatt ganska lugnt faktiskt men det börjar att återgå lite mer till det vanliga märker jag. Men det är ändå så vi kan hämta andan mellan varven och det är så overkligt skönt, man fattar knappt att det är sant.

Nu är det snart slut på jullovet eller har eran vardag kanske redan börjat denna vecka? Jag hoppas i alla fall att det blir lugnare (ja så lugnt det nu kan bli) för dig/er när vardagen är tillbaka igen.

Kram
 

Hej igen=)

Skrivet av  no1wildcat ska flytta på besök
Jag brukar göra som så att jag delar barnens ledighet-jaa,9 Å 6 åringen alltså *S*..Ena är hemma 1 v drygt Å den andre på fritids så skiftar jag dem i halvtid..har gjort så i flera år-även under dagistiden på semestrar och så..sen kan de va hemma på hösten/våren lite då och då(när dagistiden var)
Förra veckan var de däremot hemma båda 2 då det var min son och 2 till bara på fritids så det kändes lite fel så då var det livat värre=)
Men nästa v kan man andas liiite igen när allt går i gamla spår igen *S*...Ha det gott!
 

Artiklar från Familjeliv