Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ett litet tips till alla pannkaksälskare

Skrivet av Lottis
Hej alla ni som har barn som älskar pannkakor men inte kan äta för mycket pga för högt blodsocker. Här kommer lösningen. En färdigblandad smet från Oatly som är baserad på havre, ingen mjölk och inget gluten och när vi testade den häromdagen så höjde inte ens 30 små plättar blodsockret märkbart, fick tom tillsätta en grov macka extra för att få upp blodsockret. Sonen på 10 år jublade när jag sa att nu kan vi ha pannkakor oftare och många fler.
Svar på tråden: Ett litet tips till alla pannkaksälskare

Köper du den...

Skrivet av  rultan
... i vanlig livsmedelsaffär??? Jag ääääälskar pannkakor men som sagt det är ju en riktig "bov" för blodsockret.
 

Jag köpte den på

Skrivet av  Lottis
vår lokala ICA affär här i Växjö där jag bor. den var som sagt mycket god men ändå en annorlunda pannkakssmak och dom blev lite bubbligare än vanliga.
 

Vi blev oxå jätteglada! Hur gjorde ni?

Skrivet av  my
Åt han dem som lunch utan annat än macka till??? Kul att höra om vi nu kan införa pannkakslunch igen på lördagarna. Jag vågade nämligen inte testa, utan serverade 6 stycken till middagsefterrätt när jag förstärkt med extra humalog.
 

Svar till my

Skrivet av  Lottis
Hejsan My
Vi åt dom till kvällsmat och vi åt bara en grov macka + en morrot som extra tillskott. Jag var positivt överraskad att pannkakorna inte gav mer utslag på blodsockret än vad det gjorde. Vi har även testat dom igen i helgen och fick samma resultat så nu vågar jag oxå lita på dom. Jag köpte smeten på vår lokala ICA affär i Växjö och därför borde alla ICA butiker kunna ta hem produkten om man vill. Lycka till och smaklig måltid.
 

Artiklar från Familjeliv