Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Allt känns konstigt... (presentation)

Skrivet av ingrid och josefin 0009
Hej!
Jag är en "gammal" fN:are men ny på det här snacket. Vi har precis i helgen fått reda på att Josefin har diabetes och ligger nu inlagda på Östra sjukhuset i Göteborg. Vi är nog lite chockade båda två. Vissa stunder känns det helt okej och vi är glada över att det inte var något värre. Andra gånger känns det bara så tungt och man ältar allt man gjort och inte gjort (trots att de hela tiden här försäkrar att vi inte kunde gjort något annorlunda..).

Jag ville bara skriva snabbt och presentera oss. Jag är så _glad_ över att det finns ett sådant här snack. För tillfället känns det nästan oöverkomligt med all information, alla risker och allt nytt att tänka på. Jag återkommer, snart.
Svar på tråden: Allt känns konstigt... (presentation)

Hej å välkommen

Skrivet av  lena samuel
Säger jag som hittat hitt för bara nån dag sen.Min plutt som är född samma år å månad som din har åckså fått diabets:(
 

Sänder en tanke...

Skrivet av  Malin m. Jesper
Jag vet precis vad ni går igenom. Det är verkligen berg- och dalbana med känslorna den första tiden (det är det i och för sig fortfarande stundtals).

Vår son Jesper som är född 2000-08 insjuknade i diabetes 1 nov -02, så vi har bara levt med sjukdomen i 3,5 månader.

Jag har märkt att det har dykt upp några fler barn födda -00 och -01 här på snacket sedan Jesper debuterade. Vi hör till Norrlands Universitetssjukhus (Umeå) och där är Jesper den yngste diabetikern för tillfället.

 

Oj umeå

Skrivet av  lena samuel
Vi tillhör Skellefteå
 

Nähä! Va kul:)

Skrivet av  Malin m. Jesper
Jespers farmor bor i Ursviken... så vi är då och då i "schtan"! Visst är Samuel lika gammal som Jesper?? Vore ju kanon att kunna träffas någon gång! Bor ni nära Skellefteå?
 

Vi bor alldeles

Skrivet av  lena samuel
Nedanför champingen :)Om du nu vet var den är *S*Samuel blev 2 den 18 sept
 

Hej & Välkommen

Skrivet av  Carina
Ja vi är en liten växande skara här. Det är mycket i början, och fortfarande lär man sig nya saker fast Celine haft diabetes sen hon var 2,5, nu har hon nyss fyllt 7.

Kram, Carina, mamma till Celine och Harley
 

Kramar från oss

Skrivet av  Camilla mattsson
eftersom man vet vad ni går igenom nu vill jag bara sända kramar från mig och min familj. Kevin, fyra år har haft diabetes sen skulle nog gärna ge er en kram. Han vet ju hur det är att ha den där dummaren, som han kallar det när han blir arg. Jag skickar i alla fall en kram till er från oss.
 

Välkommen och kramar...

Skrivet av  AnnaS
...från oss också!
/AnnaS med Louise 6 år (som haft diabetes sedan
mars -01)
 

Hej

Skrivet av  Karin
Det är jobbigt i början, men med tiden känner man sig säkrare i alla fall. Jag har nästen nyss hittat den här sidan och det är så skönt att kunna skriva av sig ibland. Jag kommer från Östersund och min son Elias född 0003, debuterade i juni-01. Han är den yngste som fått diabetes i Östersund. Lycka till!
 

vad trist.....

Skrivet av  Kristin
att ni också har hamnat här..........
Men snart kommer allt kännas mycket bättre. Vi ska snart skola in jonatan på dagis (född 0005) och det känns jättebra, hoppas bara det funkar med resursen..........
Och förresten........jonatan är yngste diabetikern här i östersund (än så länge iallafall)
kram!
 

Hej Kristin

Skrivet av  Karin
Jag skrev inte att Elias är den yngste diabetikern! Jag skrev att han är den yngste som debuterat i diabetes, det är skillnad. Hoppas allt är bra, det har förresten börjat bli bra på dagis nu hoppas det håller i sig. Ha det så kul på festen i helgen, vi hörs kram Karin
 

Ja just det ja....=o)

Skrivet av  Kristin
det är ju inte samma sak nä......! Jag vet inte riktigt hur det blir i helgen, kanske ska följa med camilla på en tjejmiddag.....vet inte.......(det är inte säkert att jessica ska ha nåt.)
Jag fick för mig att du fyllde år den här veckan men jag kollade på fel månad.......=o) ska vi ses nåt i helgen kanske? vi hörs!!!!! Kramar/kristin
 

Hej igen Kristin

Skrivet av  Karin
Jag har faktiskt sluta fylla år nu har jag bestämt, men förut var det i mars. I morgon lördag ska jag rida(på en häst faktiskt), följer med grannen. På kvällen käkar grannarna middag här. Men på söndag har vi nog inga planer, vi kan väl ringas då. Kram/Karin
 

jasså...kan man sluta fylla år..

Skrivet av  Kristin
va himla bra!!!! Då gör jag oxå det nu......=o)
Ska du rida..........på en HÄST? Du måste skämta.......=o)
vi hörs imorgon då vännen!
 

Artiklar från Familjeliv