Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En fråga

Skrivet av lena samuel
Hur mycke vb har ni fått???
Å för vad mer än diabetas om de är nå annat??
Nyficken eftersom vi ska kotackta vårhandläggare för vidare utrednig.Vi har sökt för Diabetes Matallergier(ganska mycke han inte tål)+ Exsem
Svar på tråden: En fråga

Vårdbidrag

Skrivet av  Karin
Vi har haft fullt vårdbidrag till Elias, men nu i maj så har vi sökt på nytt och jag har inte så höga förväntningar. Jag hoppas att vi i alla fall får ett halft eftersom Elias är så pass liten ännu(3 år). Men Elias har ju "bara" diabetes. Hoppas det går bra för er!
 

Vi hade 3/4

Skrivet av  Carina
i början. 1/2 för diabetesen och så 1/4 för astma, grönstarr, eksem samt att lillebror haft mycket problem med astma, öron och eksem. Nu har vi dock sen förra hösten bara haft 1/2. Men det beror nog mest på att jag inte orkar bråka, tycker att jag lägger ner betydligt mer i tid än de anser - det är ju nåt som påverkar hela tiden i merarbete jämfört med andra barn.

Håller tummarna för att du lyckas bättre än mig, det verkar ju också bero lite på vart man bor.

 

hur mycket är...

Skrivet av  Linda med Flisan o alex
1/2 resp ett helt vårdbidrag
 

Åhå, då måste jag kolla på ett kontoutdrag

Skrivet av  Carina
återkommer när jag gjort det!

 

4021:- är ett halvt vårdbidrag!

Skrivet av  Carina
så ett helt borde vara 8042.
 

Nu

Skrivet av  lena samuel
Ska de bara upp i nämden (Dom som bevilljar vb eller ) Så med lite tur så har vi vårt vb till sommareen.Jag tror å hoppas de blir ett helt Samuel är ju inte ens 3.
 

Hoppas bara inte för mycket

Skrivet av  Camilla
kevin har aldriga haft helt vårdbidrag trots astma, diabetes och gluten och då var han bara lite över året när han fick sin diabetes. Först blev vi beviljade ett halvt men efter mycket stridande fick vi 3/4 dels. Nu är Kevin fyra och om ett år är det dags igen. Vi får väl se hur det går då.
Jag hoppas naturligvis att det går bra för er. HÄr resonerade de så att man måste vara hemma helt om man ska få helt vårdbidrag och det var inte vi.
Lycka till i alla fall.
 

Nja

Skrivet av  lena samuel
Hoppas kan man ju men hur mycke vi får är ju en annan sak
 

Artiklar från Familjeliv