Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En viktig sak....

Skrivet av M
som jag upplevt under hela mitt liv...mest då jag var yngre är att familjen alltid tycks "skylla" på blodsockret då man varit arg eller humöret svängt. Detta skulle jag vilja säga till föräldrar med barn som har diabetes att inte alltid liksom tala om blodsockret då barnet är på dåligt humör, man kan må dåligt även om blodsockret är bra och vara arg fast man har diabetes....
Bara ett litet inlägg sådär som JAG upplevt jobbigt och inte speciellt roligt...
Svar på tråden: En viktig sak....

Tack!

Skrivet av  K
Jag ska verkligen tänka på det i fortsättningen!
Än så länge är min son så liten, men det är bra att vänja sig av vid sånt där redan nu.
Häls. Kristin, mamma till Jonatan 3½ år.
 

JO, visst är det så

Skrivet av  Carina
och blodsockret är väl inte det man slänger till med som orsak jämt, men på C märker jag att hon har ett hetare humör då hon som nu ligger bra, pressat enligt hennes kropp då hon ju vanligen ligger högre!

Och om ett utbrott av ilska eller elakhet kan mildras av lite druvsocker så är det ju ett ypperligt tillfälle för att C ska få lära sig hur det känns när hon har känning! Så att hon själv kan reglera sen när hon blir större.

Och framför allt om druvsocker och lite mat kan ge ett bättre humör så är det ju en lätt åtgärd. Men jag ska ta dina ord och tänka på att inte alltid komma med blodsockermätaren i högsta hugg! :)
 

Artiklar från Familjeliv