Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ersättning från försäkring

Skrivet av Yvonne
hej
Jag har nu äntligen tagit mig i genom all administration för att få vårdbidrag och försäkringsersättning för Klara.

Vad jag undrar över är den ersättning man kan få från försäkringen per månad. Jag vill minnas att någon skrev att de fick lika mycket av försäkringen som av försäkringskassan. Det får då inte jag. Från försäkringskassan har jag blivit beviljad halvt vårdbidrag dvs cirka 4000 kr per månad. Från mitt försäkringsbolag får jag 1608 kr per månad.

Sägas ska att jag har haft en mycket bra försäkring och haft Klara försäkrat til högsta belopp. Som engångsersättning för sin invaliditet fick hon 289 500 kr.

Enligt försäkringsbolaget som är Trygghansa ska man om man har halvt vårdbidrag få ett halvt basbelopp per år i ersättning.

Minns jag fel? när jag tror att ni talat om att ni fått lika mycket från ert bolag som från FK? Om ni fått det vilken typ av försäkring hade ni då?

MVH Yvonne mamma till Klara 2 år
Svar på tråden: Ersättning från försäkring

Hej Yvonne!

Skrivet av  Jessica m. Isabelle-01&Fabian-02
Vi får halvt vårdbidrag och då ett halvt basbelopp per år dvs 19000 nånting. Vår dotter är försäkrad i Länsförsäkringar.
 

Artiklar från Familjeliv