Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fabian har jättetråkigt

Skrivet av Nina m. Fabian-98 & Matilda-01
Jag håller honom hemma från dagis fram till årsskiftet eftersom det cirkulerar både magsjuka och influensa där. Stackarn har jättetråkigt här hemma. VI försöker vara ute mycket men det är både mörkt och blött ute mest hela tiden. HAn saknar verkligen sina kompisar på dagis.

Är jag alltför beskyddande? PÅ dagis säger de att december alltid är den värsta månaden när det gäller magsjuka.

Som tur är kommer barnens morfar och hälsar på nästa vecka och snart blir det jullov så dde andra barnen på gården är hemma på dagarna.

Vi bakade lussekatter häromdagen det sysselsatte barnen ett tag och goda blev dem.

Hoppas ni får en bra månad utan alltför mycket infektioner.
Svar på tråden: Fabian har jättetråkigt

Du gör rätt!

Skrivet av  AnnaS
Louise har nyss haft magsjuka, och det var INTE roligt!Så jag tycker att du gör rätt som håller honom hemma!
 

Vad bra att ni kan göra så!

Skrivet av  Carina, Celine 9602 å Harley 9802
Men hur klarar ni er ekonomiskt, eller är du hemma med lillesyrran fortfarande?

Har tänkt många ggr att man borde kunna göra så för att slippa dessa extra jobbiga, nerviga sjukdomstillfällen som tär både på barn å föräldrar.

Vad bra att du får hjälp av morfar nästa vecka och så är ju lovet snart här!

Kram,
 

Svar till Carina

Skrivet av  Nina m. Fabian-98 & Matilda-01
Jag pluggar i vanliga fall men har tagit paus i studuerna hela hösten. Eftersom Fabian fick sin diabetes i slutet av maj i år visste vi inte hur hösten skulle bli så jag började med att ta ledigt under september och detta utökades raskt till att bli hela hösten. När det gäller det ekonomiska är det knapert men vi är vana vid det eftersom min man har pluggat de senaste åren men blev klar i somras. Fast det är ju klart att det blir ju inte några jättedyra julklappar i år men det är ju inte det viktiga.
 

Artiklar från Familjeliv