Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Skidresa

Skrivet av Carina med Matilda
I kväll åker vi iväg på en fem dagar lång skidresa. Jag har tänkt och planerat in i minsta detalj. Vi har dubbelt av allt med oss; insulin, pennor, blodsockertestare, nålar, lancetter, blodstickor, urinstickor osv. Ändå känns det som om vi absolut har glömt något.
Mat i massor har vi med oss för tänk om vi inte hittar en restaurang med mat som "håller" för en dag i skidbacken. Druvsocker och chokladbitar i fickor och väskor, precis som äpplen och clementiner. Vi kommer garanterat att ha mest packning på hela bussen och ändå är jag jättenervös att vi har glömt något.

Är det någon som känner igen sig?
Ska kanske nämna att det är vår första resa sedan Matilda fick diabetes (om ni inte förstår det ändå).
Svar på tråden: Skidresa

Ha det så underbart!

Skrivet av  Teresa
Jag brukar klippa hushållspapper i små bitar för att torka bort överflödigt blod med. Får plats ihop med alla andra grejer.
En bra sak kan vara att ha oparfymerade tvättlappar. Om man har frukt eller saft på händerna när man kollar sockret kan det ju bli helfel.
Men, bortsett från mina små tips så verkar du ha tänkt på allt, det kommer säkert att gå jättebra!
Hoppas ni får en underbar resa!
 

Artiklar från Familjeliv