Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

När man säger att det går bra....Ang. pump

Skrivet av pernilla.j
Svarade igår på inlägg om pump och skrev att det inte blir stopp i nålen så ofta längre, det skulle jag inte ha sagt. Tre timmar senare var det stopp. Gav extra insulin för att se om det kunde trycka ut det som täpper till. Hjälpte ej. Så det blev nålbyte kl 01.00!!! Kunde byta nål på Hannah då hon sov, men ack vad arg hon blev på morgonen ingen får ju byta hennes nål, bara hon!!! Ja det blev en kort natt då jag var tvungen att gå upp kl 02.00 och kontrollera blodsockret. SUCK.

Behövde bara gnälla lite i vanlig ordning.

Pernilla
Svar på tråden: När man säger att det går bra....Ang. pump

Inte gnäll

Skrivet av  Teresa
Det är INTE gnäll! Det är jobbigt och det är så skönt att kunna få utlopp för sånt här.

Hur sent tar du sista blodsockret inför natten? Tänkte bara att om du upptäckte stoppet vid ett, behöver man ta nattvärden med pump?
Hur många blodsockervärden tar Hannah per dag? Daniel tycker pump verkar smidigt, så jag bör veta mer om det för att kunna svara på hans frågor.
 

sextill sju om dagen

Skrivet av  pernilla.j
Sex till sju blodprover om dagen ibland mer ibland mindre. Blodprov vid frukost för att kolla att pumpen funkar som den ska, blodprov kl 09.00 före Hannahs rast, blodprov efter mellis, efter middagen och när jag går och lägger mig. Plus före gympa och andra fysiska aktiviteter. Och när Hannah mår dåligt. Att jag tog blodprov kl 01.00, berodde på att jag hoppades att Hannah "bara" låg vanligt högt eftersom hon inte hade ketoner. \'men värdet sjönk inte trots stora doser och kl 01.00 gav jag upp då ketonerna skulle komma när som hellst. Nålen fungerade uppenbarligen inte.

Jag tar inte rutinmässigt blodprov på natten bara om det är något speciellt.

Skönt att du inte tycker jag gnäller, man känner sig gnällig.

Något positivt: Hannah har fått en resurs som håll i dig har diabetes!!!!!! Visserligen typ två, men hon har ju kunskap och förståelse. Nu får man hoppas att det kommer att funka bra och att hon kan bistå Hannah med hjälp med skolarbetet också. Nu känner jag mig nästan mer orolig över de andra problemen, skolarbetet.

Resursen som kommer från Kenya berättade att får man diahetes i Kenya dör man. Detta ger en en tankeställare, vilken tur vi har som bor i svedala.

Detta blev som vanligt långt, men vi kan ju meila också.
Fråga gärna mera.

Kramar Pernilla
 

Artiklar från Familjeliv