Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej, några frågor!

Skrivet av ...
Min pojke som är två år går hos dagmamma!

Hon har reagerat på att han dricker så mycket, han dricker mer än dubbelt så mycket än dom andra barnen!

när han sover middag så är han väldigt svårväckt, väcker man inte honom så kan han sova i 4-5 timmar.

sen har han blivit väldigt trött på kvällarna (även fast han sovit middag)
förut så äääälllssskkaadde han att vara uppe på kvällarna, en ricktig kvälls suddare, men nu kan han somna sittandes i soffan redan innan barnis!!

äter bra gör han hos dagmamman vid 12 tiden men sen på kvällen vill han inte ha varken mat eller tex smörgås!

han kissar jätte mycket på natten, han kan kissa så mycket på natten så blöjjan spricker där fram!!

tacksam för svar

vad tror ni!
Svar på tråden: Hej, några frågor!

Har inget barn med diabetes

Skrivet av  Annika m. Robin 23 mån & Michelle Maj-00
men det låter ju som om det kan vara diabetes, jag hade bums tagit med honom till BVC/VC och kollat blodsockret.
 

Tack för ditt svar, har fått

Skrivet av   ...
tid hos våran hus läk i morrn!!
 

Min Viktor ...

Skrivet av  Susanne - mamma till Viktor 9 år.
hade samma symtom när jag sökte hos vårdcentralen. Jag var helt säker på diagnosen innan vi fick den. Jag hoppas att det ordnar sig. Viktor var 4,5 år när han insjuknade, snart fyller han 9 och dagarna flyter på bra. Men visst får HAN/vi försaka mycket. Skriv gärna och berätta hur det gått. MVH Susanne
 

Svar från mig

Skrivet av  Lena
När min dotter fick diabetes märkte vi att något var fel. Hon hade ingen aptit, gick ner i vikt och började kissa ner sig på natten. Hon drack också mängder. Jag ringde vårdcentralen och vi fick komma med en gång. jag tror att dom förstod med en gång vad det var. Sen var det bara raka vägen till sjukhuset. Hoppas att det inte är något med din pojke men du kan ju alltid gå och kolla om du är orolig.
 

Artiklar från Familjeliv