Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

2.2 gluc och inga känningar alls??

Skrivet av memim
Idag har Anton varit i full gång hela dagen, han har gjort inte mindre än 3 bottennoteringar. 3.0 på förmiddagen, 2,2 på eftermiddagen o. nu till natten 3.8

Inte en känning har han haft. Jag ringde till barnavdelningen som vi var inlagda på o. nu har vi proppat i honom ett glas juice redan o. de sa han måste få i sig tio kolhydrater till.. Stackars barn :((

Blir så trött uppgiven o. ledsen. Enligt läkaren så var han så stabil. Nu när han sprungit en dag o. jag rapporterat värden så lät det mest som att de ville plocka in oss igen.
Får se nu hur värdet ligger efter en timme..
Svar på tråden: 2.2 gluc och inga känningar alls??

Nattliga måltider

Skrivet av  Camilla
Om du tycker det är jobbigt att väcka honom för att ge något att äta eller dricka kan du prova att låta bli att väcka honom. Vi har under alla år lyckats ge vår dotter mat medan hon sover. Lite yoghurt med cornflakes, eller såna där små miniyoghurtar som sitter fast på skeden, så slipper man spilla i sängen.

Får man bara in det i munnen så fungerar tugg och svälj-reflexen automatiskt. Man kan prata med barnet och säga "gapa, här kommer en sked till" och så gapar hon, men fortfarande sovande. Och har ingen aning om vad som har hänt när hon vaknar på morgonen...
 

Ska försöka få tag i nåt

Skrivet av  memim
som ger mycket energi i liten förpackning. Minijogurtar lät praktiskt. Finns ju sånadär dryckjogurtar på flaska el? Har funnits iaf, ska kolla efter.

Nu låg han på 12.1 en timme senare så han borde hållas till morgonen. Maken kollar efter en timme igen o. är det bra då så kollar vi 5 igen.

Nu ska jag försöka sova, aningen lugnare nu.

Tack för ditt svar!
 

Chips

Skrivet av  Felix mamma
Vi fick förslaget potatischips när Felix var nydebuterad. Det höjer snabbt och ligger kvar pga fettet.

Dessutom är det det enda jag får i honom mitt i natten, och han äter det glatt i sömnen.
 

När man har kul

Skrivet av  Teresa
Har man riktigt kul, så kanske man inte känner att blodsockret är på väg neråt. Så är Daniel ibland. Medvetet eller omedvetet så nonchalerar han känningen när det är riktigt kul med allt annat runt omkring.
Han har hamnat på 1,8 vid ett sådant tillfälle i början. Det kan ju vara så att Antons egen produktion av insulin fungerar bättre nu när han får insulin och på så sätt avlastar de ännu fungerande betacellerna (som gör insulinet).
Hoppas det fungerar bättre nu, du skrev ju detta förra veckan ser jag nu.
 

Artiklar från Familjeliv