Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jippiiii!!! Sänkt HBA1C igen!!!

Skrivet av Lina
Förra gången hade sonen 6,0 och denna gången 5,3!!! Det är inte utan att man är lite stolt över sig själv, som man kämpar och kämpar, det här blir nästan som att få bra betyg för allt slitet. Diabetssköterskan påpekade dessutom att lägre behöver han inte ligga. 5,2 är ett värde som en frisk person kan ha. Den här karamellen tänker jag suga på ända tills nästa gång det är dags att kolla värdet....förhoppningsvis ligger det fortfarande lika bra då!!

Kämpa på alla duktiga diabetesmammor och pappor därute!
Svar på tråden: Jippiiii!!! Sänkt HBA1C igen!!!

Grattis!!

Skrivet av  Sussi m Maja + 6 till...
Kul när det går åt rätt håll! Här höjs det för varje gång vi kollar, sist låg det på drygt 11... Spelar ingen roll hur noggranna vi är, vi får dåligt betyg i alla fall :O( Nu ska Rebecca ev prova på att ha pump, om det kanske kan hjälpa.
 

Tack!

Skrivet av   Lina
Jag känner alltför väl igen känslan av att försöka allt men att det ändå inte hjälper. Vi har haft våra såna perioder och kommer säkert att få uppleva många fler...
Jag vet inte hur länge din lilla varit sjuk men jag tycker ändå att man känner att det går åt rätt håll så att säga för vår son som nu varit sjuk i 3 år. I början var allt ett kaos men nu kännar vi oss lite mer säkra tror jag. Men visst finns det perioder när man bara är redo att ge upp....

Kämpa på, det kommer att vända för er också, ni gör ert bästa och det är allt ni kan göra, en stor dunk i ryggen från mig till er!

 

Tack själv!

Skrivet av  Sussi m Maja + 6 till...
Min lilla är inte så liten, hon fyller 16 år i januari :O) Men hon har bara haft diabetes sen augusti förra året, så jag hoppas att det blir bättre vad tiden lider... Väntar nu på svar från tarmbiopsin ang. gluten, sen får vi se vad de hittar på härnäst...De verkar inte veta riktigt själva vad de ska göra.
 

Artiklar från Familjeliv