Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fått svar från biopsin...

Skrivet av Sussi m Maja + 6 till...
Det visade att Rebecca är gluten-intollerant också... Usch, nu känns det jobbigt, vilken trist julklapp vi fick :O( Ska bli kallade efter helgerna för att få hjälp med kostomläggning mm. Tills vidare ska vi utesluta så mycket gluten vi kan, dvs mackor, pasta osv.

Jaja, vi får väl göra det bästa av situationen, och försöka ha en hyfsad jul i alla fall.

God Jul till er alla
Svar på tråden: Fått svar från biopsin...

Det var tråkigt

Skrivet av  Teresa
Det var tråkigt att höra, trist också att få reda på det precis innan jul. Bra ändå att ni kommer att få hjälp så snart.

Jag hoppas att ni ändå har kunnat njuta av julen, mellan alla tankar som stör. Jag tänker på er! Inte för att jag har någon tröst att komma med, men värmande tankar och en virtuell kram till tröst kan jag ju skicka er.
 

Tack!

Skrivet av  Sussi m Maja + 6 till...
Vad gullig du är, det värmer! Julafton blev bra i alla fall, även om jag ser att Rebecca tänker mycket på det här. Nu har jag precis bakat glutenfritt bröd, hoppas det smakar någorlunda gott.
 

Gott nytt år!

Skrivet av  Teresa
Jag vet ju inte var ni bor, men fram tills nyligen hade jag en glutenintolerant kollega här i Göteborg (han har flyttat nu). Ett tag åt vi ofta på en pastaresturang (Pasta plus) i närheten av jobbet och ringde han en stund innan, så ordnade de snabbt glutenfri pasta till samma pris som alla andra. Det finns en hel del produkter, men det gäller att hitta rätt affär. Eller be sin affär ta in det.

Jag vet också att det kan vara svårt att baka lagom mjukt glutenfritt bröd. Men, misslyckade satser kan ju malas ner till ströbröd, så har man till panering i alla fall.

Jag förstår att Rebecca tänker mycket på det just nu. Vem skulle inte göra det? Jag hoppas att hon får bra hjälp från sjukvården också. Jag är säker på att hon får det i familjen, din omsorg om henne lyser igenom när du skriver :-)

Jag hoppas det nya året börjar mycket bättre än det nuvarande fick sluta. Önskar er ett riktigt gott nytt år!
 

Tack detsamma!

Skrivet av  Sussi m Maja + 6 till...*på besök*
Vi bor i Uppsala. Såg att vår Ica har en hel del glutenfritt, och kanske de större butikerna (Coop och Kvantum t.ex.) har ännu mer. Ska kolla upp det!

Jo, jag är säker på att vi får bra hjälp på Akademiska, det känns bara lite mycket nu innan vi pratat med läkaren och dietisten. Vi har ju redan haft mycket kontakt med dietisten iom diabetesen, och hon är jätteduktig.

Det nya året kan ju knappast börja sämre, så det blir nog bra :O). Jag önskar er också ett riktigt gott nytt år!!
 

Artiklar från Familjeliv