Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kan ni läsa.. och säga vad ni vet/tror om detta...

Skrivet av Anette med M&A
Detta blev lite långt...
Först måste jag ju berätta lite om Albin.. (har skrivit lite om honom här inne förr)
Så har Albin fått 2 st ganska kraftiga blodsockerfall... (feb-03, okt-03) han har inte vart kontaktbar på morgonen.. båda gångerna efter att ha varit sjuk.

Han har tagit alla tester som man kan ta.. blod/urin/svett osv..
Allt visade bra.. han går på koller och han växer både på längden och bredden och han utvecklas precis som han ska.. allt är okej..

Men ibland så vaknar Albin på morgonen och är törstig.. han hämtar vatten.. och dricker .. (inga stora mångder knappt ½ glas).. och sen blir han skakig.. Någon gång har han oxå blivit illamående på fm.. och kräkts fram till tex 11 tiden..(detta vet jag ju inte om det vart magsjuka.. det har hänt 2 gånger, ingen lös mage och god aptit.. + att ingen annan i familjen eller på dagis har haft/fått magsjuka) och sen mått bra igen...

Idag va det samma sak.. han drack vatten.. och sen sa han att han skakade och ville gå ner och äta... vi gick ner Albin åt 1 macka 1½ glas mjölk och nästan ½ äpple.. och säger sen.. att nu har jag slutat skaka... och jag mår bra nu..

Så nu är han uppe med Maja och spelar på hennes dator...

Vad tror ni... vad kan det vara..???
Proverna gjordes i sommras...
Ett tag funderade läkaren på en form av sockerbrist, men inte diabetes... hypoglyckemi.. men det tror dom inte längre eftersom proverna vart bra...
Han har inte haft blodsockerfall sen i Okt-03 så det är över 1 år sedan...

Är det någon som kan veta vad det beror på... eller kan han bara vara känslig för sockerfall...
Jag är noga med att han äter på fasta tider.. men nu i juletider, så har det väl kanske inte riktigt blivit så.. men inga större skillnader...

Som sagt va testerna gjordes nu i sommras.. i Juni.. så nästan precis 6 månader sedan..
Vid första blodsockerfsallet.. (som kom efter 1 veckas magsjuka) hade han ett sockervärde på 2,8.. senare när han mådde bra hade han sockervärdepå 4,7..
Svar på tråden: Kan ni läsa.. och säga vad ni vet/tror om detta...
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv