Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ni måste svara varandra!

Skrivet av Carin, trött på stiltjen...
Nu vill inte jag vara den som är den...men för att få fart på denna sidan, så måste ni alla bli mer delaktiga. Tänk så mycket erfarenheter ni alla har!
Dessutom så är det ju när man är trött och tycker allt är jobbigt, går en och barnet emot, som det är skönt att få pusta tillsammans med förstående föräldrar.

Jag tycker ni skall ta tillvara på varandra.
Sedan får ni gärna porta mig, för jag har ju inget dyslexibarn, bara ett intresse.

Dessutom; en fråga kan behöva belysas ur många olika vinklar!

Japp, nu får säga till, om ni inte vill ha mig här inne och störa. Annars fortsätter jag lägga in länkar, och fettsyreinfo.

Svar på tråden: Ni måste svara varandra!

Liten upplysning

Skrivet av  Ludde
Hej
Många föräldrar till barn med dessa problem har själva svårt att läsa den typ av "förkortat" språk, som används i många andra chater. (exempelvis jag själv)
Ville bara ge ett råd
 

Men var får ni då stödet?

Skrivet av  Carin
Jag vill inte såra ngn. Kanske har jag missuppfattat det hela. Jag trodde bara att det var många föräldrar till barn med dyslexi, som behövde få ett ställe som det här. Där man kan ge och få stöd. Där man kan skratta och gråta...

Och svaren behöver ju inte vara långa. I bland räcker det ju att veta att ngn känner igen sig! Att man inte är ensam!

Visst är det väl många här som lägger ner mer än 10 timmar extra på skolhjälp, läshjälp, stöd på fritiden...som ett barn utan dyslexi inte hade behövt.
Då har man rätt att få vårdbidrag. = 2010 kr innan skatt varje månad! För 1/4 vårdbidrag.
.
Och vad man skall göra, när man faktiskt lägger ner stor tid på tex läxarbete med sitt barn/sina barn, men inte har krafter kvar att ge sig in i vårdbidragssökandet...
Det kanske finns ngn kurator som kan hjälpa till med ansökan, eller ngn på försäkringskassan...

Jag förstår om det verkar som ett hån mot de föräldrar som själva har dyslexi, med nätadresser på fackspråk och engelska.

Jag tipsade bara för att jag snubblade över informationen... Och överallt tycker jag att de pratar om vilka goda resultat man har sett på just dyslexi, med tex Eye Q.

Även hos oss med barn med språkstörningar, finns föräldrar som själva har stora problem med text och tal.
Tyvärr tror jag inte att de skriver så mkt på sidan... men kanske ngn läser? Precis som jag läser på autism och bokstavsbarn, utan att skriva...

Sedan tycker jag att det är tråkigt att fn plockar undan inlägg bakifrån! Den här snackgruppen behövs ju så väl!

Ja, jag ville inte såra ngn, men bara skaka lite liv i sidan.
Hälsningar, Carin
 

Artiklar från Familjeliv