Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

årsmöte i Göteborg?

Skrivet av Lillemys
Är det någon som är medlem i föräldraföreningen för dyslektiska barn som ska på årsmötet i Göteborg 5-6 april? Vi är nya medlemmar och har planer på att åka dit. Någon som har erfarenhet av dessa möte?? Vi bor i Skåne. Även där ska det vara ett årsmöte lokalt i Lund den 26 mars. Någon som ska gå då? Nyfiken. MVH Lillemys
Svar på tråden: årsmöte i Göteborg?

Känner inte till!

Skrivet av  Malin
Hej!
Vi är medlemmar i FMLS, Talknuten, DHB och Riksförbundet Attention. Föräldraföreningen för dyslektiska barn har vi dock missat. Är det en "underförening" till FMLS eller en fristående organisation? Mitt barn har verbal dyspraxi, läser och förstår bra men har stora skrivsvårigheter. Till detta kommer en problematik åt damp/ADHD-hållet. Vi bor också i Skåne.
 

Jag hittade!

Skrivet av  Malin
Hej igen!
Jag sökte och hittade en hemsida. Här är länken:
http://www.fob.se/
 

HEJ MALIN!

Skrivet av  Lillemys
Föräldraföreningen för dyslektiska barn är en idiell förening som bildades 92, tidigare, FOB föräldraförening för ordblinda barn. Föreningen finns i hela Sverige med lokalkontor. Riskkontoret finns i Stockholm.Surbrunnsgatan 42 1 trappa över gården 113 48 Stockholm 08-612 0656 www.fob.se
Lund som är vårt närmsta kontor är det Berit Dahlbeck ordförande tel 046 12 19 21 som är kontaktperson.
Årmöte 26/3 kl 19-21 först möte sen video om dyslexi. plats Annnegården Norra gränsvägen 1 (fd Norra sjukhuset)i Lund. Endast för medlemmar. Jag tror att avgiften är 125 :- för en familj / år. och då får man tidningen NYHETER 4 nr/år.erbjudande om möte, studiecirklar mm. Vi blev medlemmar i dec-02 så jag har inte så mycket att komma med mer än innantill-läsning i infopapperna här till dig. Intresserad? Här av dig igen i såfall, eller ring till Berit Dahlbeck och prata. Årsmötet i Göteborg är den 5-6 april, anm senast 13/3. pris 300:- möte,logi,föreläsningar. Det börjar kl 13 på lör och slutar 16.30 på sön. Föreläsningar, kompensatoriska hjälpmedel årsmötesförhandlingar film och diskussioner. Det var vad jag kan berätta. Vi bor utanför Lund och ska gå på båda sakerna: Vill ta del av så mycket som möjligt och få en möjlighet till att träffa andra föräldrar i liknande situationer. MVH Lillemys
 

Hej!

Skrivet av  Malin
Det lät intressant. Jag har redan gjort en medlemsanmälan via hemsidan. Vi är med i en mängd föreningar. Förutom de föreningar jag nämnde i ovanstående meddelande är vi medlemmar i astma- och allergiförbundet, celiakiförbundet och diabetesförbundet. Det är ett bra sätt att hålla sig informerad om rättigheter, forskningsframsteg, hjälpmedel och framförallt en möjlighet att få kontakt med andra familjer med liknande problem. Vi bor två mil från Lund så det finns kanske en möjlighet att någon av oss kan gå på årsmötet i Lund. Göteborg får vi fundera på om vi hinner med.
 

HEJ igen Malin!

Skrivet av  Lillemys
Kul att du har anmält dej! Då kanske vi ses på årsmötet*s*,,, Tyvärr är jag dubbelbokad men jag ska försöka flörta med chefen så jag får fritt från jobbet.Går inte det skickar jag mannen till årsmötet. Men jag hoppas att jag får fritt, vill gärna gå. En nyfiken fråga, var bor du? Svara bara om du vill, vill du kan du maila mig om du har lust vill säga. Själv bor vi i F-lund om du fattar...? MVH Lillemys
[email protected]
 

Artiklar från Familjeliv