Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lillemys - fick du svar om Daisy?

Skrivet av maria65a
Fick du något svar om Daisyspelaren?
Hittade din fråga långt långt ner...
Min tjej (14 år) ick en av skolan (till låns under högstadiet) för att hon ska kunna lyssna på läromedel som finns på cd samt låna "böcker" på Bibblan. Det var inte utan strid...

Den funkar bra och är till skillnad från Bibblos lika liten som en vanlig cd-spelare fast något tjockare. Vi lånade en Daisy först som var stor som en gammal transistorradio och den gick inte hem hos dottern!

Allt på skolan har vi stridit oss gråhåriga om fast nu verkar det lösa sig, dom vet väl att dom snart blir av med oss eftersom dottern bara har 1½år kvar. Det svåraste har varit att få lärarna att anpassa sin undervisning till henne, många har tagit det som om vi kritiserat dom som personer (!) när vi talat om att undervisningen inte fungerar för dyslektiker
- man kunde ju tro att dom var där för att lära ut...

Idag är jag inte längre en "snäll och förstående" förälder utan numera känner jag mig som krigarmamman :-)
Svar på tråden: Lillemys - fick du svar om Daisy?

Maria65a...

Skrivet av  Lillemys
Tack för din fråga. Nä jag har inte gått vidare i ärendet. Men vi har lånat på bibblan och sonen tyckete det verkade pest. Men förra gången var han mer samarbetsvillig. Vi lånade den under 2 månader. Men jag har inte tagit upp det med skolan. Ligger lågt ett tag. Kanske tar nya tag på det nya året...?????
mvh Lillemys
 

nya spelare på gång

Skrivet av  Jatta
det har kommit och kommer fler nya spelare som klarar både MP3 daisy-skivor. Om inte det lokala biblioteket vet vilka som är att rekommendera så kan man ta med en daisy-skiva till butiken och helt enkelt testa. Dessa spelare klarar uppspelning utan problem, om man däremot är i behov att att kunna sätta bokmärken, söka efter vissa sidor etc behöver man de större specialspelarna. Det senare om man t ex pluggar på högskola och läser mycket facklitteratur.
 

vi har en modern sak

Skrivet av  maria65a
vi har en fin liten Daisy som skolan köpt till dottern (att låna under högstadiet), den är inte större än en vanlig cd spelar och tar vanliga music cd och daisy. perfekt!
Har även en billig vanlig cd från Claes Olhsson som läser daisy skivor hemma men som sagt var så blir det problem med just bokmärken.
 

Artiklar från Familjeliv