Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

"party"

Skrivet av pola
ska ha kalas snart. min dotter fyller tio, och har som vanligt de mest storstilade planer man kan tänka sig.
jag tror att planeringen är det viktigaste (planering 95%, fest 5 %), men åh, jag bävar för detta som alla år tidigare.
hela klassen kommer, 8 flicor, 12 pojkar, och min erfarenhet är att det blir BARA skrik och spring. jag har planerat lekar, och så blir det chips, godis, bål, musik och ev film på storbildsTV.
tre timmars angst för mig i helgen, hoppas jag överlever...
alla andras kalas verkar alltid vara så hellyckade, men inte de jag har ansvar för.
tycker ni lite synd om mig nu?
Svar på tråden: "party"

Visst tycker

Skrivet av  AnLing
jag synd om dig....;) Min dotter fyller 9 om några veckor, och hon ville bjuda hela klassen, 26 st! Jag bad henne tänka efter hur det har varit på de kalas där hela klassen varit med....Om hon tyckte att de varit roliga...Hon funderade och sade att det var väldigt jobbigt på de kalasen, och så ville hon ju inte ha det när hon tänkte efter.
Så nu blir det bara flickorna som kommer. Tack o lov ;))
Hopas att ni får det bra, men jag avundas dig inte ;))
 

Har alltid tyckt...

Skrivet av  Mimmi
...att mina grabbar snart 8 och 10 år är lite småtråkiga som bara vill ha killarna i klassen med på sina kalas. När jag tänker efter och läser det du skriver så kanske jag kan vara lite tacksam över det istället - så länge det nu varar.
 

En tvättäkta barnkalashatare, det är jag!

Skrivet av  Helena V
Nu har jag sån tur, att min styvsons mamma faktiskt gillar att hålla kalas, fixa tårtor och sånt, så de två senaste åren har kalasen varit hos henne fast han bor hos oss. Jättelyckat, hans kompisar häromkring tyckte att det var spännande att besöka hans mamma som de bara hört talas om.
Vi har en gemensam dotter, hon har nyss fyllt två och har inte börjat kräva några kalas än (när den dagen kommer blir det kanske lite svårt att leja ut kalasen till styvsonens mamma). Men den dagen, den sorgen... Hoppas att hon blir som jag, som inte ville ha några kalas när jag var liten! Jo, Pola, jag tycker lite synd om dig nu ;-)
 

Himmel!

Skrivet av  Nini
OM mina barn hört mig kalla deras Partyn eller Discon för barnkalas! De hade kreverat! *S*
(Kan man inte hyra din styvsons mamma för en spottstyver? Oj det blev nästa lite AJ över det hela *S*)
 

Känner igen mig precis!

Skrivet av  Nini
Det är två år sedan och jag ryser fortfarande vid minnet. Dessutom är det bara 2½ år tills det är dags för nästa! *huu*
Minns det dock som att det inte var mycket lönt att planera för mycket - inget blir som man planerar ändå! *S*
Lycka till - hoppas att datorn står kvar och är hel så att du kan läsa detta *fniss*
 

Skickar dem till

Skrivet av  cinah
Maize Mainia eller MC.Donnalds eller nagot annat stalle som anordnar kalas.
 

nyfiken

Skrivet av  Mi
Nu blev jag nyfiken vad är Maize Mainia?
Har precis klarat av min 5-årings kalas och bävar nu för nioåringens i maj, jag skulle gärna läman över det till någon annan!!!
 

Oops

Skrivet av  Cina Qld AU
Handlade forst och tankte sist i mitt svar.
Maize Maina ar en storlekpark innomhus med olika "rum" pokemon, barbie, batman etc, den ar bara for barn och den ar supervised av utbildad personal.
Tyvar sa finns inte den i SE.
2 ar i rad har mina barn haft sina kalas dar och de far da mat (plockmat) och tarta. Man behover inte stada upp efter nagon. Kostar runt 20kr per barn och ett kalas vara i tid ca 3 timmar.
 

prova att

Skrivet av  Mamma muuu
ha kalaset på ett badhus nästa gång.
Kostar ungefär 50 kr och då ingår bad (såklart) fika och en glass. Det är helt klart värt pengarna och alltid lyckat! Vilket barn tycker inte om att bada?
 

anvsar?

Skrivet av  Mi
Vem har ansvaret för badande barn?
 

Det har

Skrivet av  Mamma muuu
du som har kalaset + att badvakterna kollar som dom gör i vanliga fall. Men vi brukar vara 2 eller tre vuxna på ca 8 barn och det funkar jätte bra. Gör upp regler i omklädningsrummet så funkar det nog!
 

Artiklar från Familjeliv