Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

toavanor

Skrivet av Malin
Hej alla. Jag har en dotter som är 8 år och i början av december 2004 var hon magsjuk en perid med följden att hon till sin förtvivlan bajsade på sig ofta.Inget konstigt med det eftersom det är lätt hänt när hon var så lös som hon var. Sen gick det över och när jullovet började så kom hon in efter att ha varit ute och lekt en stund och sa att hon inte hann in utan att hon hade bajsat på sig.Ingen större affär av det eftersom sånt kan hända och vi sa åt henne att koma in tidigare och tänka på det nästa gång.Nästa gång blev nån dag senare.Samma visa då.Gången efter det blev dagen efter.Och nu bajsar hon medvetet på sig VARJE dag.Oavsett vart hon är.Säger fortfarande att hon inte tänkte på det och såna förklaringar men vi har båda föräldrar sett att hon varit nödig och skickat henne in på toan eller sagt till hene när vi varit ute utan resultat.Så idag, söndag, vi var ute och handlade och när vi gick in i affären såg vi hur hon tog ig för rumpan lite snabbt och frågade henne om hon skulle gå på toan men svarade att hon inte var nödig.När vi var vid leksakerna där hon ittade på lite saker stannade hon upp helt plötsligt ett tag och vi hörde hur hon stönade till och såg hur hon tog i och hörde och såg att hon bajsade på sig mitt framför oss och det med flit.Då pratade vi extra med henne men lite tyst så ingen annan skulle höra och frågade varför hon gjorde det.Som svar sa hon nu att hon tycker det känns så skönt att bajsa på sig.Vi sa att bara bebisar bajsar på sig och att hon är så stor att hon inte ska göra det men hon höll fast vid att det var skönt och hon tänkte inte sluta med det.Sen tänkte vi sätta hårt mot hårt och sa att hon fick gå med det tills vi kom hem och hn sa inget om det. När vi kom hem fixade vi iordning henne och frågade om det fortfarande var skönt med bajset i rumpan och hon sa ja då också !!!!
Vad ska vi göra ?
Hoppas bara det försvinner snabbt och att hon inte fortsätter med det här i skolan.Har sagt åt henne att imorgon börjar skolan och där sår hon absolut inte bajsa på sig och att om hon gör det så kommer de andra reta henne mm mm.Hon säger som vanligt att hon inte ska göra det men så har hon sagt hela jullovet nu.
HJÄLP, vad gör man ???
Hon går i 1a klass föresten, fyllde 8 i november.
Svar på tråden: toavanor

Vet inte vad jag ska tro?!

Skrivet av  C med 3
Om du är på allvar och inte nåt troll så tycker jag att ni ska prata med skolsköterskan om detta, för jag kan inte tänka mig att det är ett normalt beteende hos ett så stort och fullt friskt barn. Kanske psykiska faktorer som ligger bakom, vad vet jag. Tycker det låter konstigt att hon går i ettan och är 8 år. Min tjej är 8 och hon går i 2-an hon.
Om detta inlägg är allvarligt menat så får du ursäkta att jag är skeptisk. Förekommer ju e hel del troll här på Aff ibland...
 

jag

Skrivet av  ....
har oxo funderat på det. Gissar dock på samma troll som tidigare, stilen är likadan och ordet skönt upprepas..
 

Ja - troll!

Skrivet av  Pojkmorsan
Trist med de här trollen...
 

Det här har jag läst tidigare

Skrivet av  emmisan
och det är inte något normalt för barn att göra så. Du får nog komma med något bättre än så.

Skyll inte på stackars barn med din sjukliga fantasi. För fantasi är det. Barn gör inte som du skriver, utan finns bara i sjuka vuxnas fantasier.
 

Artiklar från Familjeliv