Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ni som vet ngt om det som hänt i Thailand

Skrivet av Håller på att gå upp i atomer
Skriv gärna och berätta vad ni vet. själv kommer jag inte i kontakt med min bror och svägerska. De är i phuket eller runt omkring. Någon mera som vet något?
Svar på tråden: Ni som vet ngt om det som hänt i Thailand

Bara det som står

Skrivet av  mie med Valter03 och Hoppsan bf 24/4
i Aftonbladet, DN etc.

Kolla in CNN.com de brukar vara duktiga på att uppdatera.

Som det verkar "ska" inga svenskar vara bland dödsoffren och det är stora problem med att komma fram på telefonerna.

Hoppas dina anhöriga mår bra

/mie
 

Min släkt är på Koh Lanta och...

Skrivet av  jennifer
de har blivit evakuerade upp i bergen. Alla deras tillhörigheter är borta. Deras bungalows är bortspolade. Förmodar att de bara har sina badkläder på sig eftersom de var på stranden när det hände.

Vi är jätteglada att de lever men börjar nu oroa oss för den hygieniska biten. Får de vatten? Mat? Hur tar de sig hem?

Hoppas att din familj också mår bra!
 

Har du provat ringa UD?

Skrivet av  jennifer
De bör nog ha lite uppgifter snart!
 

Försöker själv komma i kontakt med UD

Skrivet av  Hanna m Loke, Ophelia & Tiffanie
Min far med sambo och två barn. Hennes mamma och hennes syskon med familjer är i Thailand och vi får ingen kontakt med dem.... Kommer inte fram till UD heller. Håller på att krypa ur skinnet snart om vi inget får veta. Vet varken ut eller in och mår skit dåligt.
 

Ring researrangören!

Skrivet av  Suz
Ving, Always mfl har upprättat krisnummer för oroliga anhöriga.
 

Khao lak

Skrivet av  Charlotte med Hugo
Khao lak är tydligen rätt hårt drabbat, dit har även räddningspersonalen haft svårt att ta sig in. Min bästa vän befinner sig i Khao lak pa ett sjukhus uppe ibergen. Dar finns tydligen runt 300 svenskar bade skadade och oskadade. Dom har evakuerat 100 pers idag och kommer då förhoppnigsvis evakuera fler senare under dagfen.
 

Hur fick du kontakt med din vän?

Skrivet av  nette
Sambons syrra med pojkvän är i Khao Lak och vi har försökt att få info om dem men utan resultat :(

 

Har du testat med...

Skrivet av  Hanna m Loke, Ophelia & Tiffanie
.. att ringa ambasaden i Thailand? Dit ringde en närstående till oss och fick lite fakta. Vi har dock inte kunnat prata med våra nära och kära själva. Vet i alla fall att min pappas sambos mamma tyvärr strykigt med och att övriga familjen lever men inte om de är skadade eller liknande.

Nummret dit är: Bangkok(Thailand), tel 00 66 2263 7200,

Andra nummer till de andra länderna är:
New Dehli (Indien), tel 00 91 98 995 757 17,
Colombo (Sri Lanka), tel 00 94 11 479 54 00,
Kuala Lumpur (Malaysia), tel 00 603 2052 2550 och
Jakarta (Indonesien), tel 00 62 (21) 2553 5900.

 

Hon har kunnat smsa

Skrivet av  Charlotte med Hugo
till sin mamma och bett om hjälp från en lånad telefon. Varken UD eller fritidsresor visste att det fanns 300 pers där. Telefonnätet funkar tydligen inte och jag tror att det har varit svårt att komma fram pa moblien också om man överhuvudtaget fått med sig sin mobil. Nu verkar dom iallfall evakuerat ett hundratal från khao lak till Phuket.

Hoppas att ni hör av din sambos syrra och hennes man snart och att dom klarat dig utan större skador.

kram pa dig
 

Här är en länk till Sjukhus:

Skrivet av  Anna
www.phukethospital.com

Där finns det namnlista på alla som är intagna på deras sjukhus just nu. Hoppas att ni snart får höra från din bror!
 

Artiklar från Familjeliv