Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

var det inte någon här från sidan

Skrivet av mandelblomman
som är i Thailand nu?

Har för mig att så många som bett om tips o råd innan resan.
Svar på tråden: var det inte någon här från sidan

Vi är hemma igen

Skrivet av  mie med Valter03 och Hoppsan bf 24/4
Tillbringade vår sista vecka i Kao Lak men kom hem för 2,5 veckor sedan. Skulle ju egentligen åkt över jul och nyår men tack vare att vi hade kompisar där på långresa la vi resan i nov/dec i stället.

Jag tycker det känns jättejobbigt med alla TÄNK OM och har svårt att släppa det här helt. Jag åkte ju ensam (gravid i v19-21) med 2 barn (11år och 16 mån) och man vill ju inte ens tänka på alla om om om *brrrr*

Hoppas alla härifrån kommer hem ok med alla anhöriga kvar i livet.

/mie
 

samma här

Skrivet av  mandelblomman
barnen vägrade fira jul utomlands, men jag ville egentligen det...
Sen fick jag inte heller ledigt från mitt jobb så resan las tidigare.
Men tanken/känslan att om det hänt bara en vecka innan..som du så reste jag själv med barnen o precis i de områdena som är svårt drabbade.
Tänker också på alla vi träffade under resan som skulle vara kvar under jul, barn som mina barn lek med.
Och all inhemsk personal, allt från pannkakstanten till hotellstäderskorna o polisen.
Hur har det gått för dem, o alla småbarn som var med sina släktingar på stränderna o lagade mat o sålde saker.
Väl hemma hade tanken på en ny långresa börjat ta form i mitt huvud till nästa höst, känns långt borta nu.
 

Vi skulle åka om en vecka..

Skrivet av  Madeleine med Alicia-03
till khao lak men det blir definitivt inte av. har för mig att det var någon som skulle åka någon dag innan julafton, eller minns jag fel. Vi har flera bekanta som befinner sig i de regionerna så ovissheten är stoooor just nu.
 

vi var

Skrivet av  2 barns mamma varav 1 ängel
Vi åkte hem den 25/12. Vi satt och åt på en strandresturang några kilometer från flygplatsen för vi inte ville sitta 6 timmar på flygplatsen och hecka.
Vi var väl bland det sista planet som lyfte till sverige 18.40 lokal tid. Skrämmande att tänka på att när vi mellanlandade i istanbull så visste troligtvis kaptenen vad som hänt. Ju längre tiden går och ju mer info man får via tidninger och tv ju mer förstår man vilken jäkla änglavakt vi hade. det kunde varit vi som satt där i katastrofen. Kan inte tänka mig tanken att se sina anhöriga försvinna. Vi åkte just för att koppla av och återhämta oss efter våran största kris i livet när vi förlorade vår son i somras, en ängel vakade över oss den här gången...
 

Artiklar från Familjeliv