Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Skulle t Khao Lak, vart åker vi nu?!

Skrivet av Nina & Alice 1/9 -03 +bf 23/6
Vi har en resa bokad till Khao Lak 20/1 -4/2. som läget är nu vågar vi inte åka. Förutom jag och sambon så har vi ju en 16-månaders tjej också, + att jag är gravid. Känns för osäkert med översvämningar och smitthärder osv.

Är det någon som har tips på resmål som kan passa oss den tidpunkten?! Det är sol och varma havsbad vi är ute efter i första hand!
Svar på tråden: Skulle t Khao Lak, vart åker vi nu?!

Brasilien om ni kan hitta

Skrivet av  EllaNora
något ledigt dit. Jag skulle välja Brasilien.
 

Jag blev jättebesviken på just brasilien

Skrivet av  Maria
smutsigt och kommersiellt. nej, då åker jag hellre till tom hellre till kanarieöarna :-)
 

Florida?

Skrivet av  mandelblomman
rätt billigt nu när dollarn står lågt.
Varmt o sköna bad även om det itne slsår Khao lak, men det finns pärlor där med!
 

Skulle också åkt dit och funderar nu på..

Skrivet av  Madeleine med Alicia-03
Florida, Mexico eller Cuba. OM vi väljer att åka över huvud taget. Om ni inte varit på Cuba tidigare så vill jag verkligen tipsa om det. Fina, barnvänliga stränder, mycket att titta på och bra klimat.
 

Jag har varit på

Skrivet av  Malin2
Cuba två gånger.
Tyvärr har jag inget att jämföra med.
OM du gör en sökning på Cuba alt. Kuba så kommer mina andra inlägg upp.
Men vi gillade Cuba. Framförallt resan till Havanna var jätteintresant.
Maten är väl inget att hurra över...
 

Men svarta bönor och höna är väl..

Skrivet av  Madeleine med Alicia-03
smaskens??? nej, kanske ingen kulinarisk upplevelse.
 

Gillar man

Skrivet av  Malin2
kryddstarkt, biffiga stekar.. så var det ont om det ;-)
 

Florida??

Skrivet av  Natali med L-01 & S-03
Det är ju finst o varmt så här års!!
 

Västindien kanske?

Skrivet av  Emma - mer glitter åt folket!
Någon mysig ö i Västindien kanske? Det borde gå att hitta lite mindre sönderexploaterade öar där också.

Själva ska vi till Aruba i april, men det känns inte som att en sådan lyx-ö går att jämföra med en mysig Khao Lak-vistelse direkt.
 

Rio de Janeiro

Skrivet av  Maggan och Irma
Eller områdena däromkring. Jag är nyss hemkommen därifrån och vi har varit i Rio (underbar stad!), Buzios, Sao Paulo och på paradisön Ilha Grande. Oslagbart vackert, rent, fräscht, otroligt barnvänligt, öppna och trevliga människor, billigt, extremt god mat. Det som slog mig var hur rent och välstädat det var överallt där vi reste, att det nästan inte förekom någon rökning (trevligt och barnvänligt), inga lösa katter eller hundar (jo hundar på Ilha Grande, men dom var välvårdade och väluppfostrade) att alla ÄLSKADE barn och underhöll om det blev tråkigt och skrikigt på restaurangen och att naturen var oslagbart vacker!

Hoppas att det ska gå bra att boka om!
 

Artiklar från Familjeliv