Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är det inte sanslöst???

Skrivet av Anna
Vi har bokat en resa med apollo om 10 dagar till phuket. Vi får inte tillbaka våra pengar utan tvingas omboka till något annat. det är ont om andra resemål just nu. har inte hittat något jag kan tänka mig så med andra ord så förlorar vi ca 50000 kr. hur ska ni andra göra?
Svar på tråden: Är det inte sanslöst???

Vilka andra resemål finns det kvar?

Skrivet av  Eva m Ike01 & Thora04 i Portland, Oregon
Jag skulle boka om till något annat hellre än att förlora alla pengarna.
 

Då vi är sex tycken

Skrivet av  Anna
så är det svårt att hitta hotell som passar. finns mest tvåstjärningt och femstjärnigt.
 

Borde dom inte

Skrivet av  Annisan m oktoberpojkarna -02 & -04
kunna erbjuda er ett femstjärnigt hotell för samma summa som ni betalat för er resa till Thailand, med tanke på omständigheterna?!
 

men det kan de nog inte

Skrivet av  mandelblomman
tänk på att det måste röra massor av människor som vill/måste omboka.
Fast man tycker det är konstigt att de inte kan erbjuda pengarna tillbaka om det nu inte finns andra länder/hotell som passar ändå...
Force major går det väl under allt det här.
 

Men har ni avresa den 6:e

Skrivet av  Annisan m oktoberpojkarna -02 & -04
det är om 10 dagar, isånnafall får ni ju bok av enligt deras hemsida.
Och dom kan väl knappast erbjuda er att åka ner dit, ert hotell kanske inte ens finns kvar.

Dom verkar ju dessutom inte ha nåt annat intressant att erbjuda. Men att stanna hemma och förlora 50.000 kronor är ju ingen hit.
 

7:e imt

Skrivet av  Anna
.
 

På nyheterna idag så sa en

Skrivet av  Malin
kvinna från konsumentverket tror jag det var att så länga UD avråder från att åka har du rätt att få pengarna tillbaka elelr en likvärdig resa. Ta kontakt med konsumentombudsmannen för att få veta vad som gälelr, Lycka Till!
 

Än så länge så är det fria avbokningar

Skrivet av  Madde
och ombokningar tom den 6:e. Endast fria ombokningar from den 7:e
 

Artiklar från Familjeliv