Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vi ska åka om 3 v till Phuket

Skrivet av mackan m 3 barn
Ena stunden ska vi absolut inte åka för tänk om det kommer en ny våg. Andra stunden tänker vi att det finns säkert restauranger och affärer kvar, de lever ju på turism. Vårt hotell, Jiva på Kata Beach ligger 700 m från stranden och har klarat sig. Min man har prel bokat till Brasilien, Goa och Mexico i mars men när vi kkollar dessa hotell där det inte finns barnpool så känns det inte så bra att åka dit (vi har tre barn barn varav två inte kan simma). Det är svårt, ska man ha is i magen och vänta och se om det blir långvariga epidemier?
Svar på tråden: Vi ska åka om 3 v till Phuket

Är ni galna? :/

Skrivet av  Anna T2
Inte för att jag tror att det skulle uppstå en ny tsunami utanför att ni skulle komma till ett land i stor sorg och kris. Visst kanske det finns affärer och restauranger kvar men vilken typ av resenärer vill ni vara? Personligen skulle jag hellre skicka biståndspengar i så fall.

I dagsläget skuille jag heller inte lita på några uppgifter om något alls vad gäller vilka hotell som klarat sig, utan bara gå på magkänsla. Vad känns det som? Vill ni just dit? Vilka villkor gäller från resebolaget, vad kan ni byta till?

Man kan nog anta att det dröjer många månader innan landet blir sig någorlunda likt, långvariga epidemier sträcker sig betydligt längre än tre veckor.
 

håller helt med

Skrivet av  mandelblomman
de här länderna kommer att behöva mycket lång tid på sig för att fungera OK igen.
Möjligtvis kunde jag tänka mig att åka nästa höst...

Det kommer att komma epidemier, det kommer som du säger att vara ett land i stor sorg.
Och det kommer definitivt inte att vara "vackert" där även om det är petitiesser i sammanhanget!
 

Jag skulle avråda

Skrivet av  Charlotte
för att åka till Phuket om tre veckor. Inte mest för risken att det kommer "en stor våg" men för att det kommer att ta tid, lång tid för dom drabbade delarna att byggas upp igen. Jag tror inte riktigt att du har försått vilket katastroflage som faktiskt råder i södra Thailand just nu. Om du ska åka till Thailand så åk da till någon av dom delar som inte är drabbade tex Samui eller Ko Phangang.
 

Men snälla du.

Skrivet av  Lopi
Jag tror som ovan, att du har inte på långa vägar insett hur det är på Phuket just nu, förstår inte vad du ska dit för?
 

Vi åker i alla fall den 7/1

Skrivet av  Ressugen men ledsen
Till Koh Samui (där det ej drabbat)via Bangkok. Har två barn 3 o 5 år. Det känns ju fördjävligt hemskt allting. Men resan är väldigt efterlängtad, det är rätt mkt pengar och Thailand behöver nog faktiskt ínkomsterna från de turister som ändå vill komma dit. Men resan kommer nog inte riktigt bli den samma.
 

Artiklar från Familjeliv