Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är det någon som har tips om trevligt resmål i USA

Skrivet av mackan m 3 barn
Dit man kan resa m 3 barn varav 2 inte kan simma. Orlando, det ligger väl inte vid havet? Vi har varit i Fort Lauderdale och jag tyckte att det var lite småtrist där. Har även varit runt i Californien utan barn men nu kan man inte bada.
Svar på tråden: Är det någon som har tips om trevligt resmål i USA

Har ni kollat

Skrivet av  Malin2
Cuba?
Finns många barnvänliga hotell där.
 

clearwater bay

Skrivet av  mandelblomman
ska vara underbart, ligger mot mexikanska gulfen.
 

Boston är trevligt,

Skrivet av  Anna T2
där finns mycket familjevänliga saker att se och göra.

Det finns ett childrens museum, ni kan åka ut till Marthas Vineyard eller Cape Cod, bersöka det fantastiska JFK-muséet vid universitete. Boston är en storstad, men ändå hanterbar och ni kan hyra bil och ta er runt till andra städer på östkusten.

Ville ni ha en solig resa var dock detta ett uselt tips!
 

Ett fantastiskt akvarium oxå! imt

Skrivet av  LA
 

I Boston?

Skrivet av  Anna T2
Jag var på det helt faaaabolous nationalakvariet i Baltimore,

http://www.aqua.org/animalsandexhibits.html

men Bostonakvariet missade jag!
 

Beror på vad ni är ute efter...

Skrivet av  LA
Sol och bad innan sommaren så föreslår jag Florida och Gulfkusten i så fall t ex Tampa Bay i kombination med Orlando. Några dagar med kommersiell överhettning i kombination med någon vecka vid kusten med de fantastiska vita stränderna är toppen.

Vill ni åka under juni månad så kan Jerseykusten i kombination med New York City vara ett alternativ. Fantastiska stränder längs med den södra kusten om ni vill hyra hus en vecka. Mycket folk under helgerna men kul äventyr om man samtidigt vill se stan. NYC har ju mycket att erbjuda även för barnfamiljer.

Om det är högsommarsemester ni är ute efter så blir det ju vansinnigt hett i storstäderna, även Boston, under juli månad och då är det väl främst badorter i norra USA som gäller...
Eller så kan man vara äventyrlig och ta tåget tvärs över kontinenten och göra stopp på olika intressanta platser.
 

Västkusten

Skrivet av  annef
i Florida. tex Clearwater som nämndes här ovan, men det är fint längs med större delen av västkusten, härliga stränder, nationalparker och en hel del att göra. Vi for runt med bil i Florida i 2 veckor förra vintern med vår då nästan 3-åring, hon pratar om att åka tillbaka än i dag. Vilket kanske vore smartare än att åka till Thailand som vi faktiskt ska göra om 2 veckor...
 

men ska ni verkligen åka!?

Skrivet av  mandelblomman
vart i Thailand har ni bokat?
 

Vi har

Skrivet av  annef
bokat i khao Lak, men givetvis ska vi inte dit (ja, det går ju inte ens). Vi hade tänkt resa runt i just de delar som är drabbade och det går bort helt och hållet. Självklart går det bort. I vissa stunder vill jag inte åka alls, då jag bara känner mig helt bedrövad.

Vi ska ju vara borta i 3 månader, och har en månad i asien, sedan australien, sedan en månad till i asien (malaysia,singapore). Det är svårt att lägga om hela resan (fast ibland vill jag åka typ till costa rica eller ungefär vart som helst istället), det går givetvis men vi kommer nog att pussla ihop något alternativ.

Detta är en resa vi planerat och sparat till i flera år, så det känns lite tråkigt, men det är ju ett ytterst futtigt problem i sammanhanget som inte har betydelse egentligen. Ett lyxproblem.

Eftersom vi ska till Australien också är det svårare att lägga om helt, och jag tror inte vi får något tillbaka på biljetterna och egentligen vill vi inte stanna hemma heller (har för övrigt hyrt ut lägenheten...). Troligen blir det andra delar av Thailand istället (typ Koh samui eller den kusten i alla fall) men vi vet inte riktigt ännu.

Kanske kan vi förlänga vistelsen i Australien och se mer där? Vi funderar och ska höra lite med resebyrån vi bokat biljetter genom imorgon om de har några alternativa lösningar alls.
 

ja att göra om resplanerna är nog en ideé

Skrivet av  mandelblomman
just att förlänga Australien, kanske lägga till Nya Zeeland?
Och Ko samui verkar ha klartat sig bra av vad jag kunna läsa mig till, samt att de norra delarna är oskadda.

Hoppas ni får en bra resa vart det nu än blir av!
 

Artiklar från Familjeliv