Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Någon som varit på can picafort, mallorca?

Skrivet av Linda
Vi har beställt en resa dit i augusti nästa år, och undrar lite om resmålet. Vi har varit i palma nova förut när vi inte hade barnen.
Någon som kan berätta lite?
Tacksam för tips!

/Linda
Svar på tråden: Någon som varit på can picafort, mallorca?

Can Picafort

Skrivet av  Britt
Hej Hej vi har varit där för två år sen. Mkt bra plats vi har bott på Can Picafort Palace hos Always den ligger mkt nära centrum och strand, och nära stor matbutik (typ som ICA).. vi trivdes jättebra där..Fråga gärna om du undrar mer
Lycka till!!
 

precis det hotellet ska vi bo

Skrivet av  Linda
på. Vi har beställt lägenhet mot trädgård. på bilderna på always hemsida ser det ut som det är långt till polen från balkong ( ska ha tvårumslägenhet). Är det badkar i lägenheterna? Är lägenheterna rymliga annars?
Finns det bra shopping eller är det begränsat.
Många frågor blev det!

Tack på förhand!
/Linda
 

Jag tror

Skrivet av  Britt
det beror på vilken lägenhet du bor. Vi bodde längst upp jag tror 4.e vån, du såg en liten videovisning hur lgh ser ut det är precis lgh vi bodde o samma rum när dom filmade. lustigt =).. Jadå lägenhet är rymliga, hur många blir ni?VI var 2 vuxna o 2 barn.. Sovrummet är stort. Barnklubben var bra som dom var med.. Shoppning är helt ok, det är inte lika stor som Alcudia men ajg tycker det är lagomt stor. DOm har bra strandpromenad som det finns många restauranger vid strandpromenad. Vi vill gärna återkomma dit i samma hotell nån gång i framöver.
 

Glömde tillägga

Skrivet av  Britt
Det finns en matbutik som är 150 meter från hotellet det är stort matbuktiken som vi brukade handla där. Mkt bra mat...
 

Tillägger!

Skrivet av  Nikki
Vi vet inte om vi sett "stranden" i Can Picaforte men OM det var DEN så var den ingen höjdare jämfört med där vi bodde!
 

Vi blir 2 vuxna och 2 barn.

Skrivet av  Linda
Var barn poolen bra?
Jag menar för de mindre barnen, bottnar de.

Jag vill tacka dig för den information du gett mig, mycket bra.
Tack!
 

Hej!

Skrivet av  Nikki
Vi har varit i Alcudia två år i rad och detta året hyrde vi bil och körde till Can Picaforte några kvällar. Vi gick längs med strandpromenaden och åt på några ställen. Vi tyckte det var väldigt mysigt där. Lite mer liv än där vi bodde. Vi bodde nästan mellan Can Picaforte och Puerto Alcudia (fast lite närmre P A)
 

Tack för ditt svar också! imt

Skrivet av  Linda
df
 

Barnpool

Skrivet av  Britt
Jag tycker poolen var okej men barnen har inte badat där tror jag utan större pool för dom är större barn. Vi har bott på Alcudia det är också bra där.. Jag tycker Alcudiastranden var bättre än Can Picaforts strand eftersom den är inte lika lång strand som Alcudia.. Men det är ok där i allafall. Vi badade mest på poolen vid hotellet eftersom dom har mycket aktiviteter på dagarna. Man kan åka buss till Alcudia jag mindes inte vad det kostade kanske nåt 10-20 kr enkelresa..
 

Artiklar från Familjeliv