Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Var är Apollo egentligen?

Skrivet av Tina
Är inte Apollo största researrangören i thailand längre och var håller de hus? representanter från ving och fritidsresor har synts flitigt i rutan de senaste dagarna medan apollo lyser med sin frånvaro. Någon som vet varför?
Svar på tråden: Var är Apollo egentligen?

Journalisternas val eller företagens

Skrivet av  LA
Kontakter mellan media och informationsansvariga är ett ömsesidigt samarbete. Kanske flitigare på just Ving och Fritidsresor. Apollo är trots en mindre researrangör än dessa båda...
 

kanske man får räkna..

Skrivet av  Gijo
ihop dem med med Ving etc, de till hör ju My Travel Group. De hade ju mycket i Khao Lak och också ut till en liten ö utanför Khao Lak.
Vi undrar så mycket om just Khao Lak för vi var på Fritidsresors Pakarang i februari i år, det kändes så hemskt att läsa om Bamseklubben etc.
Det vi också undrar över är varför ingen pratar om all personal, som jobbade där. Alla guider, bamsefrökner etc, unga människor, som har föräldrar, syskon här i Sverige. Usch..... Det är så hemskt att tänka på
Gijo
 

apollo ingår inte

Skrivet av  Annisan m oktoberpojkarna -02 & -04
i my travel, men däremot always.

Allt ät så ofattbart. Det är ju som du skriver många som jobbar där nere på dycentras osv.
Det är tragiskt för alla som är där nere och deras anhöriga här hemma.
maken arbetskollega är där nere.
Såg en av dykkillarna från kon tiki på tv igår. honom åkte vi med till similianöarna på dykning i februari, han verkar ha klarat sig, men såg väldigt chockad ut.

 

precis..du har rätt!

Skrivet av  Gijo
Min man åkte ensam ut till Similan och vi var kvar på Pakarang, Khao Lak en dag under vår vistelse därnere i februari i år....man tänker mycket på att det kunde lika väl ha hänt då.
Vi funderar allvarligt på att boka av vår resa nu i februari-05 och ev förlora vår anmälningsavgift. Vi har ingen lust att resa, känner oss inte säkra annat än hemma.
Kan man boka något annat ev i sommar eller till hösten med den anmälningsavgiften, som man har betalt in? Vi får väl inte pengarna tillbaka nu, ska betala stora summan nästa vecka.
 

Man borde ju kunna

Skrivet av  Annisan m oktoberpojkarna -02 & -04
boka nåt till sommaren eller hösten ostället,
dom kan ju omöjligt boka om alla till likvärdiga resmål nu med så kort varsel. Till sina andra remål lär det ju vara nästan fullt resan.
Skulle inte betala in den stora summan alls.

Vi hade planer på att åka ner i mars, med två barn 2,5 år och 5 månader, men det får vi lägga på is.
Det kommer ta dem väldigt lång tid att bygga upp allt igen, uppåt ett år sa dom på tv för nån dag sedan.

Hur stor är anmälningsavgiften?
 

hej gick inte att svara, Annisan

Skrivet av  Gijo
så jag gör så här i stället, svarar på mitt eget.
Vi har betalt 5800 kr med Ving och skulle till Surin Beach. Hotellet är inte förstörd vad jag vet, men området nedanför och längre ner på Phuket är ju inte kvar i samma skick.
Jag får väl gå til resebyrån och se vad de rekommenderar.
 

Artiklar från Familjeliv