Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ni som har rest i Thailand

Skrivet av Sophie
Sambons syster befinner sig någonstans i Sydostasien och vi får inte tag i henne. Hon är en riktig "traveller" och avskyr turistställen och föredrar att bo bland lokalbefolkningen. Om det nu är så att hon är i Thailand....är det flera s k alternativa turistställen som är förstörda, alltså inte Phuket och Kao Lak där vi inte kan tänka oss att hon är. Vart i Thailand reser folk som vill upptäcka något annorlunda men ända sola/bada? Hur mycket är förstört på de ställerna? Konstiga frågor, men vi griper efter halmstrån nu.
Svar på tråden: Ni som har rest i Thailand

Tillägg

Skrivet av  Sophie
Sambons syster är engelska och därför undrar jag också om ni vet något speciellt ställe dit engelsmän åker, alltså inte turistställe utan dit man åker om man är sk "alternative traveller". Tack!
 

Kanske

Skrivet av  Cissi
ko Lipe eller Ko Bulon där vi var i april. Detta är öar som hör till nationalparksområdet Ko Tarutao och ligger längre söderut i Thailand. Många ryggsäcksturister har åkt till Ko Lipe de senaste åren...Jag har förtvivlat försökt få info om Bulon eftersom vi lärde känna familjen som hade resorten där och vår dotter lekte med deras döttrar. Hittar inget om dessa öar eftersom det inte är så turisttätt antar jag.
 

lipe...

Skrivet av  \\Thomas
... jag har fått mail från en kompis som var på lipe. Han sov över hela översvämningen, och dom glömde att väcka honom, så just där var den ganska lugn.
 

Fått mail direkt från...

Skrivet av  Lindalou
...boende på ko lipe!
De var helt oskadda och pattaya beach hade bara fått vatten ända upp över stranden....
Båttraffiken går till och med som vanligta fram och tillbaka dit from idag!!
En såååå stor lättnad var det för oss att få veta helt säkert att alla klarat sej på ön!
Vad gäller ko boulon så har jag även mailat dit ett antal gånger utan svar så de är jag mer oroad för!!
 

Har varit

Skrivet av  Cissi
på Pansands hemsida och det verkar som att de är oskadda på ko Bulon, i alla fall på "insidan" där Pansand och Ko Bulon Resort ligger. Skönt.
 

När det gäller Lipe

Skrivet av  Cissi
så såg jag liknande info på Lonely planet
 

Jag har rest runt mycket

Skrivet av  Rebecka - kattmamma
I asien har jag varit massor av gånger, och jag räknas nog som en traveller på så sätt att jag verkligen försöker undvika charterturistande.

Så om jag tänker på mitt eget turistande i Asien så har jag bara varit några få dagar allt som allt i södra Thailand trots många månader i världsdelen. Detsamma gäller de flesta av mina likasinnande vänner. De gånger jag varit vid stränder i asien har varit i Vietnam och en öde strand på Goa i Indien. Lite, lite lugnare stränder i Thailand skulle kanske kunna vara Hua Hin, men där är det också ganska "turistigt"
Så vad jag försöker säga är att om sambons syster är lite lik mig är chansen väldigt stor att hon är helt välbehållen!
Att hon inte hört av sig kan bero på att hon faktiskt inte har en aning om vad som hänt. Kommer man bara lite bort från turistorterna är det helt omöjligt att hitta någon som pratar engelska, eller få tag på engelska tidningar!

Jag hoppas att allt är bra med henne!!!!!
 

Artiklar från Familjeliv