Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

vi ska på kryssning till helsingfors. tips?

Skrivet av maja
känns lite olustigt att ge sig ut å resa nu så här efter allt som hänt i sydostasien, men sannolikheten att det skulle komma en sån flodvåg i östersjön är ju väldigt liten.
barnen ska vara hos mormor o farfar, så vi får lite tid för varandra.
vi kommer bara att få en dag i helsingfors. vad finns det för nåt att hitta på? sevärdheter? sjysst shopping?
alla tips mottages tacksamt, och gärna ett lugnande ord om att det inte är nån fara ett resa....

tack o kram maja
Svar på tråden: vi ska på kryssning till helsingfors. tips?

De har ju sitt stora varuhus

Skrivet av  Maria med 3 och en på väg
som är lite som Debenhams/Nk/Åhlens i kombination. Ska väl likna Harrods i London, men då jag aldrig varit där så kan jag inte jämföra.

Vi var där nåt år i december och de hade jättefina julgranskulor som såg ut som såpbubblor. Varför köpte jag dem inte?????

Annars är det rätt mysigt att stanna kvar på båten och bada. Om ni åker med Silja Serenad eller Symfoni så har de jättefint baddäck med olika små pooler med olika tempraturer. Vissa har jetstrålar, andra bubbel. Det är uppbyggt som ett berg med gropar/grottor som man badar i. Marknaden kan ju vara kul att gå på och deras Saluhall om man gillar mat. Båtarna brukar lägga till alldeles i närheten av saluhallen. Sedan har nog de flesta båtar guidad tur runt Helsingfors som kan vara lite kul att åka med på.
 

Stokkmans

Skrivet av  Maria med 3 och en på väg
heter varuhuset.
 

Vi ska också åka...

Skrivet av  Pia
till Helsingfors. Fast med barnen åker vi. Vi åker den 5:e med Sija Serenad. Tänkte ta och shoppa lite i Finland och gå och käka lunch m.m.
När åker ni?
 

vi åker den 5:e

Skrivet av  maja
med vikinglines gabriella.
känns lite motigt att åka utan barnen, men de hade inte tyckt att det varit skoj ändå, men just att vara ifrån dem nu, speciellt efter asienkatastrofen... försöker tänka att risken att det skulle hända nåt är väldigt liten, men oroskänslan i magen finns där ändå...
då kan vi vinka till varandra när våra jättebåtar möts nånstans mitt ute i havet ;)
trevlig resa!

gott nytt år!

/maja
 

Artiklar från Familjeliv