Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hua Hin och Cha Am?

Skrivet av mackan m 3 barn
Är det någon hr varit där? Vi skulle rest till Kata Beach om 3 v och har redan betalat. Nu vill vi boka om men det är svårt att hitta hotell som tar emot 3-barnsfamiljer + har barnpool. Det är viktigt eftersom de minsta inte kan simma. Vi har möjlighet att senare i mars åka till Cha Am.
Svar på tråden: Hua Hin och Cha Am?

Cha Am var underbart

Skrivet av  Illan
befriat från krimskrams och turistfällor när vi var där 1999. Hur det är nu vet jag inte. Restaurangerna hade thai-mat med menyer på thai, hjälpligt översatta till engelska. Efter tio på kvällen ganska dött, för då hade alla thailändare gått o lagt sig. Vi bodde på Methawalai (eller hur det stavas) hotell och där kunde man antingen beställa en kopp kaffe eller en flaska sprit. Drinkar hade de inte :) Befriande skönt! Underbar mat, underbara människor och härligt lite västerlänningar! Ville man ha nattliv fick man åka till Hua Hin.
 

tack

Skrivet av  mackan m 3 barn
det låter trevligt! Får se om det blir det.
 

mycket barnvänligt

Skrivet av  Lotta
Jag var i Cha-Am, Hua-Hin och på Phi-Phi Island i november 2002. Av dessa var P P den klara favoriten, men Cha-Am var också mycket trevligt och mindre kommersiellt. Det är en lång och mycket långgrund strand som mest befolkas av thailändare från Bankok på semester. Denna del av Thailand är inte lika lummig och paradislik som den södra, exempelvis PPI, var, men jag skulle gärna åka till Cha-Am igen.
 

Artiklar från Familjeliv